Suzuki Wagon 1.3 ,2001 kørt 165000 hård gearskift

Gearstangen "klemmer" mere og mere. Tilsyneladende er det kablet der skifter frem og tilbage der er gået fast. Kablet der styrer skifter sideværts er ok.men ved nogen hvordan det skiftes ?? Bilen har ellers kørt udemærkedt
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du skal have bilen op på en lift, skal vist tages nedefra

Nej,jeg tror at man skal tage dem i motorrummet
ja, hvis man har kardanner på armene

Det er 3 stykker kabler ,man kan godt se dem ind i motorrummet men jeg vil gerne tage dem af og
smøre dem og påmontere men tør ikke bruge magt ,kan godt risikere af ødelægge dem,men de
skal måske skiftes ,det koster kr:500 lap stykket,så kan godt betale sig af søre.Bilen er fra 2001 ,der skal
bruges ualmindelig sore krafter til at skifte gear.
Det er sjældent muligt, at smøre kabler, det er svært at få noget olie ind, der hvor det behøves.
Det optimale er da en gang nye kabler, den løsning ville jeg selv vælge....

mvh jens
Annonce
Ja,det er rigtigt,det ville også meget gerne,men hvordan afmonterer jeg de gamle kabler.vh mede
Nu har jeg aldrig skruet i Suzuki, men hvis du køber et nyt kabel, vil jeg mene du nemt kan se, hvordan det hele hænger sammen.

Har du smurt forbindelserne i begge ender, det kunne jo også være der det er galt.

Hvis det kun er i frostvejr, er vand/is i kablet, en oplagt mulighed...

mvh jens
Tak for dit svar je_ns.Problemet opståd inden der blev frostvejre,man skal virkelig magt il at skifte gear,så kan jeg henvende mig til en suzuki forhandler ,hos lyddæmperen kan man ikke købe kablerne.r
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis