IHC el lign system

Hej 
Jeg er ved at renovere og overvejer mine installationer. 
Er det korrekt forstået at man ved en IHC el lign installation fører alle kabler tilbage til styringsenheden?

Mvh Lars

Mbj.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du sender signal til IHCen fra dine lavvolt-tryk eller følere. IHCen sender så 240V ud til forbrugerne enkeltvis.
Dvs du har tynde styreledninger og installationskabler i rigt mål i din installation.
Systemet kan kodes, så du kan styre ret meget fra et enkelt tryksted, hvor der kan være 6 punkter endda med dobbeltfunktion.
Det dur ikke rigtigt ifm at ville renovere. Du skal helt omlægge din installation og det er ret omfattende.
Jeg installerede systemet ifm en total renovering af en gammel ejendom, hvor hele den gamle installation blev smidt ud, men jeg udnytter slet ikke alle de faciliteter systemet har, og som jeg troede jeg ville bruge.
Jeg er noget usikker på, om jeg gad det igen ved et evt. nyt projekt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Du kan bare købe Ihc wireless... så kan du bytter en gammelt tryk ud med en wireless dæmper som kan kodes til controleren.... Disse enheder kan osse bruges alene, så du ik behøver købe selve controleren i starten...
Vi har et 64'er hus hvor det ikke er let at sætte korrespondance eller ændre i installationen.
Jeg er nu begyndt at få skiftet til IHC Wireless pga. lysdæmperne.

Hver enhed kan styre/styres af i alt 32 andre - i f.eks. the-køkkenet er der 2 lysdæmpere. 1 til lys under skabe og 1 til rum lys.
På væggen er en kontakt med 3*2 kontakter som giver mulighed for tænd/sluk alt og hygge/dæmpet for hver af lysdæmperne. - dvs. 3 faste lysstyrker + sluk. Lampesteder er udskiftet til trådløse lysdæmpere.

Ved bordet ligger en 2*2 kontakt (med batteri) som giver mulighed for at skrue lys op/ned eller slukke/tænde - det kostede i alt ca. 1800 i komponenter hvor lysdæmperne naturligvis var dyrest.

Virker super - og det samme bliver lavet i det køkken vi lige nu er ved at renovere, samt at der kommer nogle trådløse afbrydere til at slukke espressomaskine m.v.
Pga. de er trådløse røres den gamle installation ikke, og elektrikeren skal derfor "kun" lave nyt el til køkkenbord/ovne/kogeplade.
Så det blev meget nemmere at lave 3 ekstra lampeudtag (trådløse)

Batteriet i et tryk holder ca. 5-7 år og er en alm. CR2032

Vil varmt anbefale IHC Wireless - ideelt til at renovere en gammel installation
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis