Træk og kold gang

Hej alle

Har brug for lidt hjælp eller mulige løsninger på mit problem med træk og kulde i gangen.

Jeg har skitseret vores 1. sal hvor vi sover oppe. Vi sover med dørene en smule åbne for at kunne høre når vores datter græder og jeg tror faktisk ikke at vi kommer til at have dem lukket fremover, da vi gerne vil kunne høre hvis vågner - også i fremtiden .
Det bevirker dog at vi døjer sådan med at sove i træk i soveværelset- da gangen er ret kold. Huset er ikke huldmursisoleret og varmeregningen er i forvejen for høj.

Er vi nødt til at sætte en radiator op i gangen?
Kan vi hænge noget op i døren til at tage trækket?
Andre idéer?

Håber nogen kan hjælpe her i den kolde tid -pt. -12 grader C udenfor lige nu - brrr..


Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis jeg var jer ville jeg skynde mig at ofre på den hulmurs isolering of så tage den derfra
Tro mig der er ikke noget jeg hellere ville end at ofre en hulmursisolering, men da vi sidder til leje og på den måde ikke selv er herre over hvor der lægges penge, så er det desværre ikke en mulighed

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Nu skitsere du jo et dejligt stort forældresoveværelse, var det ikke en løsning at flytte datteren seng ind i jeres soveværelse? Om ikke andet, så kunne det jo være en mulighed i vinterhalvåret.

Mvh. K.Davidsen

Vi har faktisk lige flyttet sengen i aftes og den kommer nok også til at stå der vinteren over, men der kommer jo også en vinter næste år, hvor hun er næsten 2 år gammel, og der vil vi jo gerne at hun er på sit eget værelse der

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Annonce
Hej.. Den beste løsning er at sætte en radiator op som skal være høj 955 pk2 på 60 cm. Vil være super til dette formål.. Erik saninetto.dk

Hygger mig bare (:

Skrevet af SaniNetto.dk på 13 dec 2010 11:53
Hej.. Den beste løsning er at sætte en radiator op som skal være høj 955 pk2 på 60 cm. Vil være super til dette formål.. Erik saninetto.dk


Nå, ok mr sanitetto. og hvor har du så lige de dimentioner fra, ?? kender du størelse på gangen og har du vuderet varmetabet på huset ?? Jo, den billigste løsning er jo nok en radiator, men det kan jo også være en lidt besværlig og halvdyr omgang hvis der nu feks er langt til nogle varmerør. Jeg ville snakke med udlejeren om han ikke var interesseret i at give et godt tilskud til en gang efterisolering, man kan da heller ikke være tjent med at huset er pivende koldt pga. manglene isolering, er jo også totalt dårligt for både miljø og pengepung.
Fint nok at du vil hjælpe herinde men lige lovlig påtrængende med "gode" tilbud og råd.
Bare min mening. sorry for mit sure opstød
når det trækker i soveværelset p.g.a. åben dør, trækker det vel også i børneværelset?? Det er pisseusundt for barnet. Køb en babyalarm, med den trappe, nytter en radiator ikke meget i gangen

 

Du skriver at du har traek, selv om huset var hulmursisoleret vlle det ikke hjaelpe meget hvis du stadig har traek.
Hvor kommer det fra? utaette vinduer, loftslem? Hoveddoer?
Proev at finde ud af hvorfra traekken kommer, det er let og meget billigere at taetne end at hulmursisolere.
Selv om du bor til leje, saa kan du godt ofre de par kroner det koster at taetne huset.
I min datters hus var et af vaerelserne koldere end de andre, og jeg blev spurgt hvad man kunne goere for at varme det bedre op. Loesningen var at tage nogle lister ned omkring vinduet sproejte fugeskum ind i mellemrummet i stedet for de faa totter glasuld som nogle haavde puttet derind for at isolere ;(, listerne kom paa igen og vaerelset blev lige saa varmt som de andre.

Karsten
Umiddelbart tror jeg heller ikke at en radiator er løsningen hos os.

Tror jeg starte med at søge efter utætheder, som Karsten foreslår, for jeg ved da bl.a. at loftelemmen ikke er isoleret eller tætnet, så det var da måske et sted at starte.

Tak for de mange forslag. De er alle noteret og vil da alligevel presse udlejeren igen for en hulmursisolering. Det ville der være mange fordele i.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis