Billige bordrundsave??

Hej med jer.
Jeg har i et stykke tid kigget på forskellige modeller bordrundsave, og ku godt bruge et par meninger, eller erfaringer med disse. I en perfekt verden havde jeg råd/mulighed for at købe den helt store værksteds model, med rullebord, forridser og hele molevitten. Men nu er hverken plads eller pengepung til den slags sjov, så jeg prøver og finde et kompromis. Den model jeg hælder mest til er nok boschs GTS 10, eller en af de andres mærker lignende modeller (makita, dewalt), men synes dog at det stadig er lige i overkanten af hvad jeg vil bruge lige pt.
Derfor har jeg overvejet muligheden og købe en eller anden no-name sav, den slags som ligger omkring 1000 til 1500 kroner, men hvor gode er de? mit behov er ikke synderligt stort lige pt, vil godt ku skære en pind engang imellem, og helst uden at saven er lige ved og stå af. Kan det lade sig gøre og finde en sav der er bare nogenlunde? jeg regner med og sku skifte den ud med en noget større på sigt, men er det bare spild af de første 1000 kroner og købe sådan en? det skal lige tilføjes at jeg regner med og udvide bordet på saven uanset hvad, og evt forbedre sidelandet hvis det ikk er godt nok.

På forhånd tak.

MVH Martin.
33 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Martin.

Jeg har sådan en "Billig model" fra Onkel Harald, den er faktisk ikke blevet skånet og tager aligevel godt ved.

V.h.  Håndværkeren
husk nu at bordrundsav ikke skal være for blikket eller blød.!

hellere en en af de gode bordsave der kan klare lidt hård hendet hehaldning.
og undgå et lejede savklinge aksel og svage kip beslag og holde god præcision.!
Ja da

 Men jeg kan se at han ikke forhandler den mere, men så er der da lige denne her nr. 7551 eller 3862 det er altså også vidt forskellige priser.
Skrevet af hans2.hansen på 09 dec 2010 21:30
husk nu at bordrundsav ikke skal være for blikket eller blød.!

hellere en en af de gode bordsave der kan klare lidt hård hendet hehaldning.
og undgå et lejede savklinge aksel og svage kip beslag og holde god præcision.!
Hans  ååååååååh  Hans ! Det tror jeg nu nok Guldsnedkeren ved alt om 

Annonce
Jeg købte for 15 år siden en sådan noname, chinatjubang sav, og den har været mishandlet på det allergroveste, men kører stadig uden bøvl.
Jeg tror da ikke den er velegnet, hvis man skal bygge Stradivariusser, men til at bygge hus, har den virket meget perfekt.
Den har muligheden for at klingen går op gennem et vipbart bord, som kan fikseres nede, så man f.eks. kan flække et brædt eller plade på langs. Det har jeg ofte haft overordentlig meget glæde af.
Så galt saver jeg brænde på den, når det skal være. Der skaber den sig lidt, når der er søm og skruer.

Med venlig hilsen
ktm

 

håndværkeren.

okay.

jeg tængte bare på at han ikke skal "brænde" 1000 kr. af
på kondservesblik bordsav.
som er vakelvorent alerede når den kommer ud af empallagen.!!!

men når man ved hvad han skal gå efter så er der ikke de store
der går galt.
en god solid bordsav til beskeden pris.?
Jamen Hans 2tal, hvad skal jeg dog gøre??
Bør jeg rive mit hus ned, nu tømmer og træ er skåret på min konservesblik sav?
En anden ting er, at vi er nogle, der desværre er nødt til at se lidt på penge og ikke bare lige kan købe det absolut fineste og dyreste. 
Hvilken sav har du købt til dit byggeri?

Med venlig hilsen
ktm

 

ktm.

okay

jeg har ikke købt nogen endnu.

men jeg har prøvet en af dem.
den var virkelig skrøbelig at stå med.
den vevrede hværgang jeg lade brædt på den.
og skuppe mod klingen.
men den blev forstærket så den er stabil.
og kørte godt siden.?
men "skæreværket" var god. klingen sad direkte på udgangs aksel
på motoren.!
Hej  du er sikker på det med hvor klingen sidder ?, dem jeg har set, sidder den lidt forskudt, og jeg troede som dig, men den Hercules, jeg købte havde en gearing og et lille kugleleje og et fast leje, det var slidt op på ingen tid. Købt i Bauhaus. Kunne overhovedet ike save lige snit, og så må man save i overstørrelse og så høvle.
Sådan noget bras.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis