fjernvarmeforbrug, hvad er dit?

Jeg bruger i disse dage (hvor det er ca et par minusgrader) 155 khw om dagen for 120 kvm + 80 kvm kælder. Hvor meget bruger i?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da et lidt svært spørgsmål at svare på, er det et brædde skur du bor i eller et velisoleret hus / Lejlighed.
Når du har oplyst dette begynder det at bliver interessant hvad forbruget ligger på.

V.h.  Håndværkeren
Spørgsmålet er vel let nok at svare på! Når man efterfølgende sammenligner sig med andre og tager størrelse med i sammenligning, så kan man begynde at tænke over sit forbrug. Hvis man fx mener at man har et velisoleret hus og mange andre har et mindre forbrug, så skal man vel undre sig.

Det er jo det jeg syntes du mangler at oplyse om !
Du vil ALDRIG opleve at det er nogen der ærligt fortæller dig hvad forbrug de har hverken i varme, strøm eller vand. Alle lyver sig nogle penge i lommen. Det du kan gøre hvis fx. det er naturgas., og du undre dig over en som fortæller om sit forbrug som du synes virker lavt, er at du kontakter naturgasselskabet og fortæller dem hvad det drejer sig om, samt vedkommende adresse, så for du oplyst hvad vedkommende i virkeligheden bruger. Det er netoplavet for at undgå at nogle mener der er noget galt med deres forbrug. Det kunne jo tænkes at man ved fjernvarmen har samme service - hør dem da ad!
Den vil jeg MEGET gerne have defineret mere præcist, hvad du mener med at alle lyver om deres forbrug ??????

Nu har jeg arbejdet for et energi-selskab en del år (fjv. / el), og har da ALDRIG hørt noget lignende..

Men til spørgeren, kan jeg fortælle at vi ca. bruger at vores gennemsnitlige daglige forbrug i varme (fjv.), ligger på 30-45 kwh /dag.

Det er for et rækkehus på 130m2 (årg. 1952), hvor der er lavet energi effektiv styring af gulvvarmen (ikke normal gulvvarmestyring)
Annonce
Hej Sten
Det er ment på den måde, når man går hen og fx. spørger sin arbejdskollegea, så kan man gå ud fra det ikke passer når han fortæller om sit forbrug. Det ligger uanset hvad det er lavere end det du selv har.
Ihvertfald er det rigtigt at du kan få oplyst hans reelle forbrug da naturgas ikke gider de opkald hvor de får at vide, hvorfor bruger jeg så meget og kollegaen så meget mindre. Så spørges der om vedkommendes adresse, og så for du oplyst vedkommendes sidste årsforbrug. Længere er den ikke!!!!
Men Sten, det er ikke over for selskabene der lyves eller måske skulle vi kalde det "fiffles med tallene", det lyder jo bedre end at sige de lyver, nej det er kollegaer eller naboer imellem.
Skrevet af StenKrog på 12 dec 2010 20:18
Den vil jeg MEGET gerne have defineret mere præcist, hvad du mener med at alle lyver om deres forbrug ??????

Nu har jeg arbejdet for et energi-selskab en del år (fjv. / el), og har da ALDRIG hørt noget lignende..

Lidt morsom bemærkning samme dag som man i aviserne kan læse at energimærkningen for boliger er totalt værdiløs/misvisende. Ældre etageejendomme er kun korrekt i omkring syv procent, og for den kategori der er bedst (nyere villaejendomme tror jeg det var) er den korrekt i "helt op til" nogle og tredive procent.
At energimærkningen er total værdiløs er vi 100% enig om, men at folk lyver om sit faktuelle forbrug, forstår jeg ikke. Man betaler for hvad man bruger, medmindre måleren er istykker.. Forbruget afhænger af isolering, indre opvarmning mv. som er utrolig meget forskellig fra ejendom til ejendom, hvilket medfører at energimærkningen er nada værd.
Jeg tror at det Lis mener er når du skal ud og købe et nyt hus / Lejlighed, så er varmeforbruget for det meste ikke opgivet rigtigt. Hvem vil købe noget der sluger alt for meget energi til opvarmningen, jeg tror dog at det i mange tilfælde er ejendoms mægleren der pynter på tallene.

Energi mærkning og tilstand raporter er fis i en hornlygte, ingen er i stand til med 100 % sikkerhed at fortælle om hvad hvorfor o.s.v. et hus lige er så Dårligt / Godt
Det er ting der er tilført ejendoms handel for at skabe flere arbejds pladser, intet andet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis