Snerydning med robot

Det er lige et projekt til vinteren :

http://www.youtube.com/watch?v=tPg1ZMiC9pA&feature=player_embedded

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Det er lige et projekt til vinteren : http:... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

jeg havde faktisk tænkt tanken engang, at en robotplæneklipper jo ikke kører om vinteren, så det ville være skide smart hvis man kunne lave en robotplæneklipper om så den kunne ændres til en snerydder om vinteren, problemet med en selvkørende snerydder er som jeg skriver længere oppe, at den må ikke kunne skade nysgerrige børn og lign, så den kan ikke være super stor og kraftig, men hvis tiden det tager at rydde ikke er vigtig(ligesom med græsplænen) så kunne man godt lave en mindre model som kunne rydde.

Tager man udgangspunkt i et fortorv foran en standard villa, og en almindelig plæneklipper som styres med et afgrænsningskabel, og robotten så bare kører tilfældigt rundt, ville sneen jo bare blive kastet rundt, ja hvis den kører længe nok rundt vil alt sneen på et tidspunkt være kastet ud til en eller anden side, men det ville være meget sjusket.

Så det kunne være rigtig smart hvis man kunne lave den som en sneslynge, hvor udgang kunne justeres elektrisk med motorer, og man kunne sætte en slags sender(i et bed eller andet sted), hvor den vidste sneen skulle kastes hen, så uanset hvilken vej robotten var på vej hen, ville den justere sneslyngen udgang, så sneen ramte hvor senderen var(eller flere sender alt efter hvad for en der var tættest på) der skulle så en guidevire ned under fortorvet, så robotten vidste hvilket område den skulle kører indenfor, og der skulle opfindes en slags, snesensor, så den vidste hvornår den skulle kører ud..

Men i det store hele lyder det super besværligt, og omkostningerne ville være enorme, så salgspotentialet er nok ikke kæmpe.. også så sner det bare ikke særligt meget i danmark :)

Men hvis den blev lavet til en rimelig penge, så kunne det godt være jeg hoppede på, bare for sjov skyld.. indtil da tager jeg sneskovlen de 2-3 gange om året vi rent faktisk har sne :)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis