ny kontrol panel.

Hej, jeg har en båd med en 36 hk 3 vcyl bukh EV100 af lidt ældre dato, men den spinner fint, nu har jeg så fået fat i et original kontrolpanel, med akustisk alarm, med lampe til amp, olie og temp måler, der er også indbygget tændingslås, men der er ingen ledningsnet på, ud over dem der er monteret fra fabrikken bagpå, på motoren er der ingen multistik, kun ledninger. nu er spørgsmålet så er der nogen herinde der ved hvordan den skal lednings mæssig skal monteres for at kunne fungere. Bagpå panelet står der tal og på tændingslåsen er der nogle numre, men er der nogen der kender hvordan det skal monteres,

skibsbyggeren.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg havde håbet på at nogle der var lidt mere kompetente gad svare dig, men det ser ikke sådan ud. Måske det kommer efter mit indlæg til dig.
Det bedste vil nok være at du kontakter fabrikken og får en instruktions bog, i en sådan er der som regel er El diagram.

V.h.  Håndværkeren
herfra kan du købe en instruktionsbog.
http://www.okonomi-deler.no/pdf/bokprisliste.pdf

sætteskipper i 1973

maskinmester i 1974

Hej Brydegård
Kom med klemme numre så skal jeg hjælpe dig - event kan jeg tegne diagram til dig men skal vide hvilke følere der er på motoren og hvilke instrumenter/alarmer der er i panel !
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
hej polobjørn.
jeg har en klemme der hedder 30, og 15/54 og 17 og 19 som er luset sammen på tændingslåsen, men der er så en printplade som hedder bukh 008E7347, og det er nok der jeg får problemer, der er en akustisk alarm, temp,olie, amp. der er følgende nr på den del jeg tror kan være - siden de har nr 1 og 2. umiddelbart sidder minus på den akustiske alarm i den side.
plus siden på alarmen sidder i næste række og der står så 5,6 og klemmen 8 er dobbelt.
På motor er der en føler til olie, temp, amp, og startknap er en sort trykknap, som bare trykkes i bund til den starter( 3-4 sekunder)
det kunne være fint hvis du kunne fortælle hvordan du mener det skal kobles håber du kan forstå hvad jeg beskrev ellers prøver jeg igen
mvh Tom

skibsbyggeren.

Til håndværkeren, du har nok ret med hensyn til fabrikken, jeg har en manual over motoren, og den er egentlig simpel nok, meen der var ingen ledninger på instrumentpanelet, jeg har så efterfølgende talt med en reperatør, som bedyrede at det var svært hvis ikke der var en multistik, og det var vist ikke endelig opfundet i 60erne, mener jeg at kunne huske, og så er det lige pludselig det bliver interessant at få det samlet, hvis jeg kan, men det ser ud som om kvalificeret hjælp er på vej, men ihvertfald tak for dit råd. det samme til dig vba52.

skibsbyggeren.

Annonce
går ud fra det er nr 14 på vedhæftede tegning du mener.
kan være du kan se lidt ud af vedhæftede..
http://www.ohlson38.de/page8/files/motordele_dv36.pdf

sætteskipper i 1973

maskinmester i 1974

Hej Brydegård

Det er desværre ikke nok til at jeg kan hjælpe - det eneste der siger noget som helst er numrene på tændingslåsen som er standart Bosch klemme betegnelser - f.eks. 30  som svarer til konstant plus og så videre -
resten må du prøve med nogle billeder af panelet hvor man kan se forbindelserne på. Det nummer der står er kun et del nummer på noget af kontrolpanelet

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis