varmeforbrug i grader...? på gulvvarme.. og olie forbrug

hej alle ville høre hvilken temperatur i har på frem og retur på jeres gulvvarme..

rumtemperatur 22-23grader i et hus på 65kvm i grund med hvor første salen er opvarmet kun via opstiendene varme gennem trappe hul der er pt 18,5 grader

mit er pt.. 37-38 frem og 27-28 retur..
temperatur på fyret er 60 og fremløb før gulvvarme shunt er 45


er der nogle der har styr på deres olie forbrug i liter for tiden?? mit ligger på ca 12-15liter..





3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skulle du ikke have en radiator op så får du et bedre varme fordeling op til din 1 sal eller måske få radiator op på 1 salen ??

Hygger mig bare (:

Hej.
Du er nødt til at lave varmekilder ovenpå. Og med det olieforbrug vil isolering af huset hurtigt tjene sig ind. 18,5 grader og 12-15 liter til 65 m2 - Det er sgu vildt.
Hvilket oliefyr har du?
Tror du skal regne lidt på hvad et nyt oliefyr og isolering koster.
Jeg bor i 146 m2 med 2 fulde etager. Jeg har gulvvarme i underetage og kun 1 radiator ovenpå. Kunne godt bruge en mere, men det må komme senere. Brændeovn klarer jo en del.
Pt. bruger jeg 8-10 liter i døgnet og mit fyr står i en anden bygning med ca. 30m ind til bolig. Samtidig opvarmer det et vaskehus på 18m2 hver der kun er enkeltlagsruder i. Jeg har kun 100mm isolering på loft og hulmursisolering.
Mit fyr er fra 90'erne og derfor ikke helt moden til udskiftning, men jeg overvejer det kraftigt. Hvis du sparer 2 liter om dagen er det jo betalt på under 5 år med de priser der er på fyringsolie. Og et godt kondensfyr er altså meget mere efektivt hvis du ikke har mulighed for alternativer som f.eks. solvarme.
Check evt. http://tools.sparolie.dk/positivliste.asp for at finde de mest økonomiske. Dog hænger virkningsgrad og pris kraftigt sammen og jeg stoler altså ikke helt på de regnemaskiner der findes på nettet om hvor meget man sparer. Hvis du ikke selv kan skifte et oliefyr så kan man jo også søge tilskud på www.skrotditoliefyr.dk
hmm..
jeg har da ellers skrevet at rumtemperatur er 22-23grader..
det er oven på at der kun er 18.5grader.
jeg har ingen intentioner om at skulle sætte radiatore op på 1sal..
da planene er at der gerne skulle sættes en brændeovn op med varmeflytning til 1sal. og en lille a/c-varme pumpe da der bliver rigeligt varme der oppe om sommeren..
det som er opvarmet er kun en lille del af hva huset ender på og der er pt hulmur uden isolering og så er der 100mm bag gips på vægene og 200 i etage adskildesen og 250mm i tagfladen..

jeg spurgte jo bare om hva temperature i kører på jeres anlæg og om hva jeres forbrug i liter er..?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis