Isolering af loft

Jeg skal igang med at isolerer mit loft + lave et gulv areal til opbevaring og evt beboelse senere. 
Jeg har et 1 1/2 hus med uudnyttet loft areal hvor der PT kun ligger maks 150mm Rockwool, som ikke er tildækket. Ønsket er at jeg vil op minimum 300mm og at jeg kan gå på det bagefter. 

Men der skal vel laves et skelet først, hvor jeg så ligger Rockwool ned imellem også ligger gulvspånplader på bagefter?

Jeg har synlige bjælker nedenunder, så jeg havde tænkt mig at ligge lægter på langs med huset først (ca 150mm højt, afstand 600mm), hvorefter jeg så ligger lægter på langs med huset (igen 150mm højt,afstand 600mm) fylde op med Rockwool og ligge gulvspånplader på. Mit umiddelbare bud er at der bare skal være 600mm imellem lægterne, så rockwoolen passer ned imellem. Men jeg har også luret på om de øverste lægter skal ligges med 300mm så gulvpladerne bliver stabilt nok..  

Er det helt ud i skoven eller er jeg på rette vej?

Ps.. jeg har købt 150 mm  Handy-batts fra Rockwool

MVH
Henrik
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
600 er fint nok til gulvspån.

Jeg ville læge det første lag spærtæ på langs af bjælkerne hvis ikke du har for langt mellem bjælkerne, også den sidste lag på tværs, men kan da laves på begge måder.

Skal loftrummet bare bruges til opbevaring, eller kan det tænkes det vil blive inddraget til beboelse på et tidspunkt...?
Det skulle gerne bruge til beboelse senere.. Derfor gik jeg også og overvejede om jeg skulle bruge gulvspånplader med riller til gulvvarmeslanger. Men skal man bruge 2 plader når man bruger disse. een alm og en med riller også lave en sandwich med slanger imellem?.. og forresten jeg bruge noget plastik eller dampspær nogen steder ?
Nej, kun 1 lag gulvspån, også selvom det er med slanger.

Hvis du forventer den skal udnyttes til beboelse senere, kan den undværes.

Men går der længere tid inden den udnyttes eller opvarmes, så ville jeg da smide den damspærre i, og den skal lægges max. 1/3 del inden i isoleringen fra den varme side.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis