Vævfylder til vådrum?

Skal til at sætte ugrundet filt op i vores fantastiske nye badeværelse - og kommer i tvivl; Beckmann solgte os noget vævsfylder og sagde, at denne skam ikke skulle være specifikt til vådrum.....men så kigger jeg på spanden, han gav os, og ser, at der står "i tørre rum"  - det står der vel ikke for sjov - eller hvad? Kan ikke finde information nogen steder.
Produktet hedder "VEVEO væv- og filtfylder, Collix"
- Noget der ved noget??

 Adam

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Slet ingen, der ved noget om sådan noget??

 Adam

Nå, men når ingen kan svare, så må man jo selv....

Ringede til en anden afdeling af Beckmann og fik oplyst, at man slet ikke bruger vævfylder i vådrum - men bare grunder direkte ned vådrumsmaling. Og at deres medarbejder, der havde solgt vævfylderen bør have den kastet lige tilbage i nakken. Så kom der styr på dét.

 Adam

Hej. Jeg brugte også vådrumslim i mit badeværelse, og derefter fylder. Ovenpå dette brugte jeg en vådrumsmaling. Vådrumsmalingen lukker jo for fugt ind i konstruktionen, så det tror jeg ikke giver problemer. Indtil nu har jeg ikke set noget problem, og der er gået 3 år.
Hvis det er i vådzonen er der nok andre krav. Der ville jeg nok bruge vådrumsmalingen som grunder.
Hej adam!

I mit firma bruger vi også bare alm. vævfylder oven på forgrundet glasfilt, derefter en god vådrums maling, det er der ingen problem i, vådrums malingen lukker fladen.
Tak for svarene! Det er sikkert rigtigt, at kravene i praksis ikke er så store udenfor vådzonen - og at vådrumsmalingen lukker godt af...men nu er der vel en grund til, at man bruger vådrumsgips (selvom det også først og fremmest er i vådzonen) - og så kunne jeg simpelthen ikke helt lide det dér med "til tørre rum" - så nu grunder vi det hele med maling
Jeg troede i grunden ikke, det var nødvendigt med vævfylder på forgrundet filt - troede netop, det var for at spare det led i arbejdsgangen...?

 Adam

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også