Syg vaskemaskine: symptomer: læk og centrifugeringslarm

Hej,

min vaskemaskine, Indisit, har gennem den sidste måned optrappet i lydniveau under centrifugeringen, det lyder som en krig. Synes også at der er sæberester i tøjet og igår lækkede den pludselig omkring 2-3 liter vand undervejs i vasken. 

Jeg prøvede at tjekke filteret som var ret rent og de forskellige ting oppe under maskinen (der er ikke nogen bund i) så også ok ud. Idag har jeg prøvet med en vask mere og den lækker knap så meget.

Nogen der synes det lyder som et bestemt problem, på forhånd tak,

Charlie 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der er sæberester på tøjet skyldes det at den får for lidt vand ved skylning, har du prøvet at afmonterer slangen helt oppe på maskinen, der sidder et lille filter inde i røret som kan trækkes ud og renses.
At den lækker kan skyldes utætte slanger i maskinen eller at du ikke har fået lukket ordentligt af nede ved pumpesien. Hvis centrifugeringen rumler meget kan det bla. skyldes hvor meget tøj du mogger ind i maskinen per gang, husk at den aldrig må være mere end halvt fyldt med tøj, hvis du vil have rent tøj.

V.h.  Håndværkeren
Det kan også lyde som defekte lejer i vaskemaskinen.
Jeg har, desværre, selv lige skiftet vaskemaskine pga. ekstrem støj under centrifugering.
Mine lejer var dog så medtaget, at jeg kunne tage fat i vasketromlen og rokke den frem og tilbage lodret.
Vandet på dit gulv kunne også tyde på det samme. Der sidder en simmerring/pakdåse på bagkaret. Når denne pakdåse bliver utæt, så kommer der vaskevand i lejerne/lejet og lejet går i stykker. Når lejet går i stykker, og man er uheldig, så knuses de kugler der sidder i kuglelejet og der kommer slup i tromlen. Er du tilpas uheldig, så kan der komme vand ud af maskinen, der der ved defekt pakdåse er "hul" i maskinen.
Hej og tusind tak for svarene, det lyder jo meget nærliggende at det er lejerne der er problemet at dømme efter problemerne. Må i gang med at tjekke de ting du foreslår også håbe det ikke står så slemt til at det er udskiftning jeg er ude i. Glædelig jul!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skrevet af charlos på 09 dec 2010 08:30
Hej og tusind tak for svarene, det lyder jo meget nærliggende at det er lejerne der er problemet at dømme efter problemerne. Må i gang med at tjekke de ting du foreslår også håbe det ikke står så slemt til at det er udskiftning jeg er ude i. Glædelig jul!


Tjah.

Det kommer vel an på hvor gammel maskinen er. Gider du selv bøvle med at skifte lejerne kan det måske betale sig.

Sidst jeg havde det problem lød overslaget på kr. 1.500,- at få skiftet lejer og kul.

Det blev dødsdommen over den 10 år gamle vaskemaskine.

Der kan sagtens findes en ny moderne vaskemaskine til 3 - 5.000 kr. på nettet. ( hvis det da ikke absolut skal være Miele  )

Jeg købte en fremragende moderne Siemens 6 kg maskine med 1600 rpm hos Whiteaway til knapt kr. 4.000,- på tilbud

Det sparer så også energi i forhold til den gamle.

Glædelig jul

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Lidt yderligere info.

Det var denne jeg købte :

http://www.whiteaway.com/product/udg-siemens-wm16e160nn/

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

hm.. nu er der dukket et nyt symptom op, der er tilsynesladende et hul i maskinen, som har revet noget af tøjet i stykker (heldigvis sokkerne og ikke silkeskjorten...) kunne mærke det fordi en af de uheldige sokker havde sat sig fast. Det forklarer at vandet løber ud undervejs, men et spørgsmål til jer utrolig vidende folk, forklarer det osse de andre ting. Hvad koster det mon at reparere et hul? Hvordan kommer der i det hele taget et hul??
Søndagshilsner i solen!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis