koldstart

Peugeot 306 xs 1.8 16v.
2 problemer (måske det samme??)

1 : når jeg skal starte den, kører starteren fint, men den starter ikke bilen. hvis jeg så tager tænding fra, og prøver igen nogen gange, så kommer den pludselig...???

er det mon tændrør der skal skiftes ?

når jeg har fået den igang og kører, og så slukker, så tænder den med det samme.

2 :skal også lige siges, at når jeg får liv i den, så skal den altså have noget gas for ikke at gå ud igen, det skal den ca 3-5 sek (samtidig med lyser selvdiagnose lampen). og så er der ingen problem mere (og lampen går ud).
 er det samme problem som det andet ??

håber der er nogen der ved noget og kan hjælpe..
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
fugt i motorrummet. Tændrør? Hmmmm... overholder du service, er det ikke problemet

 

På nogle peugeut motorer sidder tændrør meget lodret og der kan samles fugt helt nede ved tændrør. Når det er tørret op fx et par startforsøg - så er fugten væk. og bilen kan starte.

Specielt et problem hvis man kører i vådt vejr eller vasker med undervognsskyl.

Husk: Rigeligt med ølpauser.

fugt i motorrum siger i ?

er det grunden til begge mine problemer??


hvad kan jeg gøre ved det ?


pronto/wd40 ? - hvor skal je spraye ?
har ikke hjulpet det helt store...  plus at jeg nu skal prøve meget længe, og mange gange (op til 3-4-5 min.) før den starter...

skal jeg have nye tændrør så ??? eller tændspole/kabler måske ?
Tændrørene skal jo skiftes, med et fast intevald, er du i tvivl, så skift dem.
Udmål modstand i tændkabler, kontroler evt fordelerdæksel og rotor...

Et nyt batteri, kan også gøre underværker, hvis der ikke er helt knald nok på det gamle.

mvh jens
Hvis starteren kan trække motoren rundt med normal hastighed adskillige gange er der ikke noget i vejen med batteriet.
Beklager uklar formulering

Hvis starteren kan trække motoren rundt med normal hastighed ved adskillige startforsøg er der ikke noget i vejen med batteriet.
UPDATE :

Nu er problemet der også når motor er varm.

Benzinpumpe summer som den skal, og burde virke ok. - når jeg har fået liv i bilen kører den 100% som den skal.

Er det så ikke bare de tændrør jeg skal skifte ?
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis