koldstart

Peugeot 306 xs 1.8 16v.
2 problemer (måske det samme??)

1 : når jeg skal starte den, kører starteren fint, men den starter ikke bilen. hvis jeg så tager tænding fra, og prøver igen nogen gange, så kommer den pludselig...???

er det mon tændrør der skal skiftes ?

når jeg har fået den igang og kører, og så slukker, så tænder den med det samme.

2 :skal også lige siges, at når jeg får liv i den, så skal den altså have noget gas for ikke at gå ud igen, det skal den ca 3-5 sek (samtidig med lyser selvdiagnose lampen). og så er der ingen problem mere (og lampen går ud).
 er det samme problem som det andet ??

håber der er nogen der ved noget og kan hjælpe..
Peugeot 306 xs 1.8 16v. 2 problemer (måske det... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skift af tændrør, hjælper jo kun, hvis de er årsag til problemet...

Andre ting kunne også være grunden, eller en kombination.

mvh jens
Det kan jo være mange forskellige ting, det er ikke nemt, uden at have bilen "mellem" hænderne.

Det koster jo ikke det helt store, med en gang nye tændrør, hvis du selv skifter dem.
Om ikke andet så har du da udelukket, den fejlmulighed, og vil sikkert hurtigt spare udgiften hjem i sparet benzin. (hvis de er meget slidte)

mvh jens
Man kan jo skifte meget for få penge hvis man er privat. Sådan en 5 kable, rotor og dæksel, 4 tændrør kommer vel ikke i nærheden af en timepris på et værksted.

Jeg plejer ikke at ærgre mig når jeg får skiftet noget der ikke skulle skiftes, hvis det er "interval" reservedele, og skidet er skilt ad, så 200 kr. mere eller mindre.

Når man tager årstiden med i problemet, kan man ikke have problemer med vand i systemet, som en gang karburatorsprit vil kunne afhjælpe. Prøv at tanke på statoil (1-2-3) Bio 95 nogle gange.

Der er 5% sprit i, har læst at det skulle trække evt. vand/fugt med ud af systemet.

Og ja, at kalde det karburator sprit er forkert, det er injetion det ved jeg godt.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
For mig lyder det som en krumtabføler der har udtjent sin levetid...

Mvh. K.Davidsen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis