En kold radiator

Jeg har et problem med en kold radiator.

Vi købte hus for 1½ år siden, og da fyrings sæsonen startede fandt vi ud af at 3 radiatorer ikke virkede eller virkede dårligt, de 2 af dem fik jeg til at virke ved at motionere stiften bag termostaten, og de virker ganske fint nu, men radiatoren i vores soveværelse virker stadig ikke, jeg har motioneret stiften af flere gange nu, den kommer selv ud igen når man trykker på den.

jeg har lige prøvet at udlufte den. og der kommer kun vand ud, jeg kan mærke radiatoren bliver varm lige der vandet kommer ud, og ned til tilbageløbet (hvis jeg har ret i termostaten sidder ved indgangen til radiatoren?) rører ved indgangen til radiatoren er lunt nede ved gulvet men koldt oppe ved termostaten.

hvad tror i problemet er, er den stoppet ved termostaten?, der sidder et nyt stykke "rør"(ved ikke hvad det korte rør termostaten sidder på hedder) inde bag termostaten, skal ikke kunne sige hvor gammelt det er, men det ser helt frisk ud.

Huset er fra 1965. og rør og radiator er fra samme tid, der er kun radiatore i huset. anlægget er umiddelbart tæt. skalikke kunne sige om det er et 1 eller 2 kreds system, hvordan finder jeg ud af det?

Mvh Kasper.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har vist selv fixet det, fandt lige en anden tråd hvor en anbefalede man bankede let på røret omkring termostat, og vupti så kom der hurtigt varme på.. nu er rørene næsten brændvarme.. Så det er jo super
Mon ikke du skal "motionere" den stift der stikker ud af ventilen ?
Det er den termostaten trykker på for at regulere gennemstrømning, og den kan godt sætte sig lidt fast med tiden.

Typisk hjælper lidt WD-40 og nogle tryk med plasthåndtaget af en skruetrækker.
Som jeg skrev har jeg fået det fixet, dog havde jeg motioneret den rigeligt, jeg fik selv en god motion ud af det
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis