Vådrum på 1. sal, hvad er nu det?

Hej

Jeg er ved at lave gulv, i badeværelset på 1.sal og havde i den forbindelse regnet med følgende fremgangsmåde:

Jeg har lavet en afstand på bælkerne på c/c 30..

Så ville jeg ligge spunplade til gulvvarme slanger.

Slanger og varmefordelings plader

Gulvgips..

Også vådrumsmembra osv..

Så er jeg så i den loakale STARK i dag, for at få nogen priser på pladerne, og han ringer lige til alfix, for at høre hvilke plader de anbefaler under klinkerne.

Så kommer han og siger at der er kommet en ny type spunplade gulv fra NOVOPAN som skal bruges når det er vådrum..

en færdig pakke a. 8m2 som indeholder vådrums memebran, spunplade, gulvgips osv.

Til den nette sum af 7.000 ,-

Hvorfor kan jeg nu lige pludselig ikke længere bruge de "almindelige" spunplader til gulvslanger også en gulvgipsplade??

Jesper Pedersen

Hej Jeg er ved at lave gulv, i badeværelset på... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jesperjtp..

Hvordan ville du lave faldet på badeværelset på 1. salen? Med kiler eller opretning af gulvet?

Be Smart - Not Stupid..

Beton og stål er ganske vist tungt, men med gulvvarme kan tykkelsen holdes på kun 56 mm. (Hævdes det i producentens brochure). Altså ca. 100 kg/m2.
Jeg ved ikke hvordan der etableres fald.
Hvis gulvet er på 1. sal i en bolig er der ikke det store behov fpr gulvvarme.
Jeg synes at meget af det ovenstående er noget fis - har nogen lavet en statikberegning for om det kan bære et lag beton?

Gulvspun i undergulvet på bjælker cc30 er da mere end rigeligt til et stabilt undergulv for gulvgips - der er en til vådum fuldt ud godkendt konstruktion når der enten anvendes vådrumsvinyl eller vådrumsmembran + fliser.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Ja, jeg ville da til hver en tid også bruge gulvgipsen frem for en støbt løsning på 1.salen.

Men du behøver jo slet ikke lægge et undergulv hvis du i stedet for bruger GF25 som skrues fast i dine bjælker.

Annonce
Til beroligelse kan jeg oplyse, at jeg har 305 x 305 mm granitfliser på et badeværelsesgulv på 1. sal, lagt på 1 lag x-finer plade og 1 lag fibergips, uden den helt optimale understøttelse.
Jeg lagde el-gulvvarme, men bruger det ikke, da gulvet er fint lunt pga varmen nede fra.
Ikke en eneste flise er revnet men jeg er også bare en sylfide på 110 kg.

Med venlig hilsen
ktm

 

BOFH, Koludabyg >>
Vil det sige at jeg godt kan bruge spunpladerne med varmeslanger i, gulvgips, og vådrumsmembran og så klinker/fliser?

Hvor står der noget om det? Syntes alle steder man læser så er spunplade banlyst i et vådrum som gulvkonstruktion.

Jesper Pedersen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis