Vådrum på 1. sal, hvad er nu det?

Hej

Jeg er ved at lave gulv, i badeværelset på 1.sal og havde i den forbindelse regnet med følgende fremgangsmåde:

Jeg har lavet en afstand på bælkerne på c/c 30..

Så ville jeg ligge spunplade til gulvvarme slanger.

Slanger og varmefordelings plader

Gulvgips..

Også vådrumsmembra osv..

Så er jeg så i den loakale STARK i dag, for at få nogen priser på pladerne, og han ringer lige til alfix, for at høre hvilke plader de anbefaler under klinkerne.

Så kommer han og siger at der er kommet en ny type spunplade gulv fra NOVOPAN som skal bruges når det er vådrum..

en færdig pakke a. 8m2 som indeholder vådrums memebran, spunplade, gulvgips osv.

Til den nette sum af 7.000 ,-

Hvorfor kan jeg nu lige pludselig ikke længere bruge de "almindelige" spunplader til gulvslanger også en gulvgipsplade??

Jesper Pedersen

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da jeg i sin lavede badeværelser på første salen, var det forbudt at bruge spånplader i vådrum. Men ting kan jo have forandret sig siden.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvordan definere i vådrum?

Når der kommer gulvgips, vådrumsmembran ovenpå, hvad er der så galt med spunplade? der skulle da helst ikke være fugt nede ved dem?

Men anyways så er der kommet en godkendt spunplade konstruktion fra NOVOPAN..

Jesper Pedersen

Et vådrum er et rum med afløb.
(Når det gælder boliger)
hej
jeg har gjort som smeden nordfyn, virker fint. Men det gav lange arme at bære betonen op i spande 
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Okay.. Det drejer sig også "kun" om 4m2 så det skulle være til at overkomme

Hvor tyk et lag beton skal der til? For jeg skal vel have savet væk i bjælkerne i den tykkelse at betonet kan være der?

Jesper Pedersen

hej
der er en udmærket beskrivelse et eller andet sted, roder lige lidt !
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

hej
Søg svalehaleplader af stål på nettet.Før var der en god beskrivelse hos odense lavpris tømmerhandel, eller noget det ligner. Men den kan jeg ikke finde mere. Søg evt under Lewis stålplader.
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Lewis svalehaleplader importeres af Eftex, som kan give vejledede beregninger på om din konstruktion kan bære det nye gulv.
Når du skriver save i bjælkerne, så sørg for at at tjekke op på om dit bjælkelag kan bære det.

VH
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis