hvorn for man fjernet gammelt magling fra plast.?

Hej er i gang med at sætte en honda cr 125 fra 1982 i stand. Den tidligere ejer syntes den sku være sort. Ville godt ha den org. Farve frem uden at sku risse og lave mærker. Har prøvet at smørge det ind i brun sæbe og pakket det ind i plast i et par dage. Bagefter igang med skurresvamp. Men det er ikke sjovt.:-(
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da også den mest besværlige fremgangs måde du har valgt, når der gælder om at få maling af plast. Der er nu nemmere at slibe overfladen med meget fint sandpapir og så lægge den originale farve oven på. Det er en håbløs opgave at rense den sorte af for at komme ned til original farven, det vil aldrig blive kønt at se på.

V.h.  Håndværkeren
Ok. Tak.:-)
Der er bare et lille problem den org. Farve er plastiken.
Det er en motocross maskine som org. Er rød plast. Og det er det røde jeg skal ha frem.!
Skrevet af P.Nielsen på 06 dec 2010 09:26
Ok. Tak.:-)
Der er bare et lille problem den org. Farve er plastiken.
Det er en motocross maskine som org. Er rød plast. Og det er det røde jeg skal ha frem.!

Hvis der skal laves et so stort et farveskift, kan du med held først give den en gul grundfarve hvorefter du giver den rød. Det er et temlig opslidende arbejde at skulle fjerne en spray maling uden at du kommer til at ridse overfladen på plasticken. Havde det været glasfiber kunne du have brugt Bums, men den går ikke på plast, da Bums opløser plastick.
Måske var den letteste løsning at købe nye skærme og dæksler
Vil ikke male den da den skal forblive org. Stumper og dele er sværre at finde
Her hjemme. Plastsæt uden tank koster 265$ + porto og told.
Er også i gang med vandpumpen og inden jeg er færdig der løber det op.!
Kom til at tænke på en højtryksrenser.!?
Skrevet af P.Nielsen på 07 dec 2010 01:32
Vil ikke male den da den skal forblive org. Stumper og dele er sværre at finde
Her hjemme. Plastsæt uden tank koster 265$ + porto og told.
Er også i gang med vandpumpen og inden jeg er færdig der løber det op.!
Kom til at tænke på en højtryksrenser.!?

En højtryksrenser er god til mange ting, dog ikke fastsidende maling. Ialfald ikke de modeller vi kan købe i almindelig handel, så skal du have fat i en af den type der bruges på Værfter, problemet er så bare at de skyder lige igennem plasticken, da de køre med et tryk på 400 Bar. hvor en "hjemme model" kører med omkring 90 Bar.
Annonce
Hvis ikke malingen sprækker, når du bukker og vrider plasten, er der nok ikke andet at gøre, end at male det over, men så skal man være meget forsigtig med malingstypen, for enten kan det ikke hænge ved, eller også ætser det, hvis det ikke er den rigtige. Det nemmeste ville måske nok være at trække det over med en PVC-folie eller lignende, som man bruger til fx taxier. Det har også nogenlunde den samme glans, som plastiken oprindelig har.
Jeg har med stort held spraymalet på min mc´plastdæksler, med den billige Plastick kote fra Jem & Fix til ca. 35,00 kr. dåsen
Nu henvises der igen til bums og så alligevel ikke, udgik det ikke lige efter 2 verdenskrig kære håndværker.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Nåæeeh så gammel er jeg altså heller ikke  jeg har da brugt det i 90-serne, men det kan da godt være det hedder noget andet nu, indholdet er nok det samme stads.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også