rengøring af lædersæder med et tvist....

hej folkens.

Jeg har givet mine lædersæder voks. Desværre tror jeg det var det forkerte voks.

Der sidder nu hvide rester i læderet og ikke mindst i de små huller der er i læderet.

Nu har jeg prøvet at rengøre læderet med sæbespåner, men det hjælper ikke. Det er især i hullerne resterne sidder.

Har I nogle gode forslag?

Kom frisk.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja, du skal lave en svag opløsning af petroleum og mineralsk terpentin. Lædersæder skal ikke have voks, de skal have fedt. Brug alm sadelfedt - og så kan du lige gi din rockerdragt en tur samtidig ;-)

Skal jeg selv blande petroleum og terpentin og hvis ja, i hvilket forhold?

Jeg vil gerne have mine sæder til at se pæne ud, men læder vesten må gerne se lidt slidt ud ;-)
Har haft held med at bruge bivoks.

Mvh D.s

At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

bivoks til at fjerne resterne???
voksen kan fjernes ligesom på gulve der har fået voks. Du kan blande vand og terpentin 1:20, måske petroleum vil lugte for længe. men det skal være fedtopløselige produkter. Man bruger også terpentin til bordplader, for at komme i bund i f.eks. årelang behandllinger med olie. DS: Bivoks er også fint og økologisk, men desværre KAN voksen harske

Annonce
Vand og terpentin i forholdet 1:20 vil fjerne den gamle voks? Det skader forhåbentlig ikke læderet og jeg går ud fra at jeg bagefter skal behandle læderet igen.
skader ikke hvis du vasker over med lunken vand og giver en god gang læderfedt. Husk at du får bedste resultat ved at forvarme sædet før indfedtning

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis