Kobling

Er min kobling i min 405 fra 1995 ved at være færdig......har svært ved at skifte imellem de forskellige gear
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En slidt kobling kan mærkes når man kører. Ved hård acceleration, kan man høre, at motoren tager omdrejninger, men at bilen ikke trækker fremad i normal stil. Sådan nærmest lidt tøvende kommer op i hastighed.

Dernæst er der den hårde metode:

Træk håndbremsen, start bilen, sæt den i 3. gear, gas lidt op, slip koblingen hurtigt.
Motoren skal gå i stå umiddelbart... hvis den står og "filer", er koblingen væk.
Den hårde metode er for din egen regning

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

har ikke nogle problemer under kørsel og motoren gik straks ud med trukket håndbremse i 3 gear
Hvis der kommer nogle hylende lyde fra gearkassen når du kører, kan det være synkromesringene der ikke er i orden.
Men har ikke meget forstand på gearkasser, så mit råd vil være, at kigge ind på et værksted, for at få deres diagnose.
Din kobling ser, efter min mening, ud til at være OK.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

det kan såmænd også blot være rforbindelsen, jeg mener din bil buger kobl.kabel og kig skifteforbindelserne efter fra pind og nedad. Du jo kontrolleret, at der ikke mangler kobl.vædske? SOm kunne tyde på en utæt cylinder

 

Annonce
ved ikke lige hvor skifteforbindelserne sidder eller omtalte pind
Er der meget frigang i koblingspedal indtil du kan mærke at udrykkerlejet bliver påvirket?
Tager koblingen fat når pedalen er helt nede ved gulvet?

Hvis det er tilfældet kan du være heldig at forbindelsen mellem pedal og udrykkerarm kan justeres. Så må du på jagt helt oppe fra roden af pedalen og hele vejen ned til udrykkerarmen, lidt afhængig af om det er med kabel eller det er hydraulisk.

Med venlig hilsen
ktm

 

jeg tror hyd, cylinderen bliver aktiveret af et kabel.
ghommy: Med pind, mener jeg gearstangen

 

Koblingskablet, som går direkte fra pedalen til koblingen (der er ikke hyd. kobling/cylinder på en 405) kunne nemt være problemet -det er billigt og nemt at skifte og det kan og skal ikke justeres
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis