Få nu de vinterdæk på!!!

ja - titlen siger vidst det hele.

Nogen der ved om man kan få en streamer til bagruden?

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

ja - titlen siger vidst det hele. Nogen der ved... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af corell på 10 dec 2010 21:49
Videoen viser et godt eksempel, men det er jo også på ren sne/is.

Som regel og jeg siger som regel er vejene da ryddet og kører man ikke særligt meget og kan undvære bilen når det er aller værst så er sommerdækkene altså at foretrække.

Kørte jeg land og rige rundt ville jeg selvfølgelig have vinterdækkene på.


Mon ikke vi så er ved at være enige!
Har man sommerdæk på sin bil, så lad den dog stå, når der er sne på vejene!!
Og lige netop, Corell, skal man køre, sætter man naturligvis vinterdæk på. Alt andet er jo uansvarligt og dumt.
Jeg tror at folk i Roskilde fandt ud af det her den anden dag. Byen var angiveligt lukket pga biler på sommerdæk, der ikke kunne stå fast nogen steder.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg syntes sommerdæk kørsel skal sidestilles med spritkørsel, hvis en af de implicerede parter kører på det skrammel så skal vedkommende dække det hele ifm. ulykke.

Hvad koster det ikke samfundet af tid når sådan et fjols på sommer slicks ligger og kører 35, hvor os med vinterdæk godt kan køre 50-60.

Ja vi er hårdt ramt her i Roskilde, men det er sgu da positivt at folk så endelig kan finde ud af at gå istede for at tage bilen. Jeg har aldrig set så mange fodgængere som i år.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Skrevet af Rolias på 08 dec 2010 16:36
noget af det mest åndsvage er at vores udmærkede postvæsen (posten skal ud)
kører på sommerdæk hele året , der er ikke råd til vinterdæk!!!!!!!
så de penge der er sparet, blir brugt til at få falck ud og trække bilerne fri !!

Da jeg var post, kørte alle bilerne på vinterdæk hele året... og det gør de stadig.
Jeg er helt enig i at vinterdæk er langt bedre en sommesutter....
Men hvorfor er det altid personbilerne og måske varevognene der bliver hevet frem i denne sammenhæng?
I gennem en del år har jeg haft fornøjelsen af at have 60 - 100 km til arbejde og det samme hjem igen.... Og her var det oftest lastbilerne der ikke kunne stå fast... tungtlastede eller ikke, men med slidte sommerdæk... så holder de på ramper til motorveje og andre mindre stigninger!
Og det handler IKKE kun om udenlandske vognmænd... det var en ganske ligelig fordeling af udenlandske og danske vogntog....

Så hellere huske hele vognparken! danske og udenlandske :-)

I øvrigt kører posten i mot område mast af alt på tungtlastede scootere...
Kæmpe kasse foran, sidetasker og en kasse bagpå!
De er så bredde man ikek kan komme forbi dem med, når de slingrer i det dårligt ryddede område ( ikke de private veje, de er ryddet, men de lidt større kommunale veje...

MVH Njord

MVH Njord
Jeg kan bekræfte, at en lastvogn på sommerdæk, ikke slidte, men fuldmønstrede, så absolut ikke gør sig godt i sne.

For mange år siden var jeg ejer af en dejlig MB 1619 1982. Alene at få den ud af garagen og få den flyttet rundt på gårdspladsen var et mareridt og krævede en masse grus og gravearbejde.
Når man så endelig fik den ud på vejen gik det nogenlunde med at komme frem, men når man så skal bremse med tom vogn, er man virkelig på skideren, idet trykluftbremserne tager alt for brutalt og pludseligt og kun med den yderste forsigtighed kan man komme omkring uden at smadre alt og alle omkring sig.

Jeg ved godt, at man i dag har ABS og meget andet godt, men det ophæver vel ikke naturkræfterne? og jeg er rædselsslagen over den måde man ser lastbiler bliver ført frem på. Men det er jo også konstant man hører om at nu er den og den vej spærret af en lastbil, som er forulykket.

Gad vide om ikke der kommer et indgreb imod disse lastbilchaufførers uforsvarlige adfærd? ligesom vi kan opleve det med de inderligt dybt åndssvage elefantvæddeløb.

Lad mig straks medgive, at flertallet af lastbiler køres fint og forsvarligt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg er helt enig KTM, langt de fleste kører pænt og fornuftigt... på samme måde som de fleste i personbil kører fornuftigt og helt efter forholdene.

Problemet er de få der ikke gør... deres konsekvenser er store og trækker lange spor....
Det ælder både små og store biler... Men ena lastbil på tværs fylder langt mere og lukker trafikken helt af.... Og så tager det en krig at få den væk igen...

:-) Godt nytår Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis