Afmontere og montere gelaender igen

Hej alle

Vi skal have nogle store moebler op paa foerste sal i et hus fra 50erne. Det ene kan ikke komme op grundet et gelaender. Det ses paa flg. billeder og hvordan afmonterer man saadan en sag mhp at montere den igen. de der hvide vandrette roer,hvordan sidder de fast.

forhaand mange tak.


kh. hilsen Mr. GDS 0
Hej alle Vi skal have nogle store moebler op... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan umuligt være et problem at få debn smule madras op ad den trappe.
Op på højkant med kalorius - så går det snildt.
Hvis trappen ellers er lavet efter foreskrifterne med min. 2m frihøjde ved trinforkant burde det være muligt at kringle en standard boksmadras op af den trappe.
Find to stærke mænd (tømrere) som ka' jonglere lidt med madrassen - så tror jeg den ryger op på plads.

"Lad falde hvad ikke kan stå"

Det er præcist det vi har gjort med to stærke mænd. Forskellen på den gamle box og den nye er, at den nye er finere og dermed 7 cm tykkere. Den kan umuligt komme op, primært pga. gelænderet.

Vi kan derfor ikke dele seng længere:-) men skal sammensætte to enkeltboxers med beslag, én topmadras og noget skum til i midten. Det blir alligevel ikke en god løsning, da den også er dyrere...:-(

Vi har jongleret og jongleret og det er rammen inde i boxen som driller.


kh. hilsen Mr. GDS 0
Nu skal jeg fortælle dig hvad du gør.

Du beder de to stærke tømrer om at trylle lidt med deres rundsav og flikke 8cm af din boksmadras' undervange.
Så kører det - når den efterfølgende er blevet limet og skruet på igen.
Hvem har i øvrigt besluttet at vangen skal være så dyb?. Den gamle seng fungerede formodentlig udmærket.

Muligvis skal du lige selv skal hugge nogle klamper på igen som holder stoffet - men billigt slupppet i modsætning til at have en gammel snedker gående i flere dage for at udbedre skaderne på dit gelænder.

"Lad falde hvad ikke kan stå"

Annonce
Ok tak for rådet. Har fået nok af håndværkere for denne omgang , hvor vi har fået lavet nyt bad: murer, VVS, maler, snedker og elektriker; alle med store afhængigheder til hinanden.


kh. hilsen Mr. GDS 0
Jeg har også set en boxmadras savet over på midten (træet på begge sider - vangen måske?) og så kan den foldes på midten og gå op af en trappe :-D 

Den skal så lige sættes sammen igen bagefter med et beslag på indersiden af kanten. Men måske ikke lige det man har lyst til at udøve på ens nykøbte dyre boxmadrasser...  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også