Windows opdatering

Igennem nogen tid er jeg blevet bombarderet med opfordringer til at installere følgende:

"Windows Live Essentials 2011 (KB2434419) Overførselsstørrelse: 156,0 MB Du skal muligvis genstarte computeren, for at denne opdatering træder i kraft. Opdateringstype: Anbefalet Få mere ud af Windows på pc'en med gratis programmer fra Microsoft til fotos, film, chat, e-mail, sociale netværk m.m. Få det hele i en enkelt overførsel. Windows Live Essentials indeholder Messenger, Billedgalleri, Mail, Movie Maker, Writer, Family Safety og Windows Live Mesh plus Bing-værktøjslinje, Messenger Companion, Microsoft Outlook Hotmail Connector, Microsoft Outlook Social Connector Provider til Windows Live Messenger og Microsoft Silverlight. Installation af denne opdatering erstatter Windows Live Toolbar med Bing-værktøjslinjen. Flere oplysninger: http://explore.live.com/windows-live-essentials http://explore.live.com/microsoft-service-agreement http://privacy.microsoft.com/ http://explore.live.com/windows-live-2011-system-requirements Hjælp og support: http://explore.live.com/windows-live-essentials-help-center "

Det angives, at det er en vigtig opdatering.
Da jeg ikke gider have nogen Bing værktøjslinie, har jeg afvist denne opdatering.
Jeg har tidligere haft Windows tool bar, som jeg med hjælp her inde fra, fik fjernet, idet den skabte store problemer for mig.
Jeg er således bange for at dette Bing-lort vil gøre det samme.
Deres søgemaskine er efter mine begreber mindre værd end værdiløs, og hvis deres toolbar er ligeså, kan jeg godt frygte at jeg får problemer.

Bør jeg lade lortet installere?

Med venlig hilsen
ktm

 

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej det skal du ikke, jeg lod den indstalere dog uden toolbar, men der gik fuldstændig ged i maskinen. Jeg tror ikke det er en opdatering fra Windows, for da jeg fjernede hele skidtet, var min pc som før indstalationen. Jeg gjorde det ved at køre det program der kan stille pc-en tilbage, Gendandelse hedder det vist nok.
Jeg har da fået flere opdateringer efterfølgende, det er som regel når jeg lukker ned for pc-en at der dukker en besked op om at jeg ikke må afbryde strømmen før der er opdateret. Så gør den det selv. Den er nu altid tilsluttet, det er kun skærm printer o.s.v. jeg manuelt afbryder for hver gang.
Hej,jeg har lige fået en ny PC,med indbygget Windows Live Essentials,og bliver også bombarderet med "vigtig" update beskeder.Men når jeg klikker opdater,får jeg beskeden:mislykket.Da jeg gik på nettet for at se hvad man skal bruge den til,fandt jeg ud af at det overhovedet ikke var noget vigtigt.I kontrolpanelet figurerer den uden størrelse,betyder det den ikke er installeret? og kan jeg afinstallere den uden at få problemer med andre programmer?
Mvh Lotte

 

På en nyindkøbt pc vil der altid være en stor mængde opdateringer, og nej du må ikke slette dem. At indstalationen mislykkes skyldes at din pc afbryder forbindelsen til nettet for ofte, du må have en for lille kapasitet på dit internet. Er det TDC du har som udbyder så skal du regne med at der kan være periodiske udfald på de gamle tlf. kabler ved lave Mbt/s
Men Lotte, det er ikke pænt at stille nye spørgsmål i en andens tråd, næste gang starter du din egen tråd !

V.h.  Håndværkeren
Annonce
undskyld,jeg troede det var OK,når det var samme emne,nu er jeg det klogere,tak

 

Hvorfor pokker går i ikke bare ind i windows update (via den fantastiske hjemmeside man skal benytte) og slår de updates fra i ikke gider se på ?

Problem løst

Til Lotte : Nye maskiner skal som håndværkeren siger have mange updates, det er self pga producent har een CD med windows på som bliver kastet ind på SAMTLIGE af deres maskiner inden de smides ud i butikkerne... Fra det sker til kunden køber maskinen så kommer der masser af updates... Husk på det er windows og der bliver udsendt VIGTIGE updates hver den 1 tir i en md...

Hvad der så kommer ind imellem skal jeg ikke kunne sige, bruger ikke det bras....

Og self kan man fjerne updates fra en windows maskine men HUSK at læs hvilke programmer der bliver påvirket af dette...



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Problemet for en ITanalfabet som mig er jo, at man ikke aner, hvad der er vigtigt og hvad der er crap.
Men her, hvor det handler om en åndssvag værktøjslinie, som jeg har en stærk mistanke om vil volde mig sorg, ja der kunne jeg gribe ind, hvis det ellers lykkes mig at holde lortet ude.
Det er også meget godt, at man kan bruge andre systemer, men det jeg nu har eksperimenteret med, giver mig idelige problemer. F.eks. er det ikke til for mig at læse andres dokumenter og andre kan ikke læse mine ditto.
Som jeg oplever det, skal man være nærmest ITnørd for at klare sig med de alternative systemer, hvis man vil kommunikere med andre ITanalfabeter, som er de fleste.
Altså man er tvunget til at holde ved Microsofts skidt, kanel og crap.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 05 dec 2010 21:46
Problemet for en ITanalfabet som mig er jo, at man ikke aner, hvad der er vigtigt og hvad der er crap.
Men her, hvor det handler om en åndssvag værktøjslinie, som jeg har en stærk mistanke om vil volde mig sorg, ja der kunne jeg gribe ind, hvis det ellers lykkes mig at holde lortet ude.
Det er også meget godt, at man kan bruge andre systemer, men det jeg nu har eksperimenteret med, giver mig idelige problemer. F.eks. er det ikke til for mig at læse andres dokumenter og andre kan ikke læse mine ditto.
Som jeg oplever det, skal man være nærmest ITnørd for at klare sig med de alternative systemer, hvis man vil kommunikere med andre ITanalfabeter, som er de fleste.
Altså man er tvunget til at holde ved Microsofts skidt, kanel og crap.
Ja og nej tror det handler lidt om hvor "lidt" tid man gider bruge på at læse lidt på nettet og dermed få en god forståelse af hvordan et system det virker...

Dog har du ret i der er MANGE ting man skal tage hensyn til hvis man er mere end dagligdags bruger på en computer...

Jeg købte en Mac til mine forældre for snart 5 år siden, det var efter 10 års kraftig kamp med div antivirus programmer, drivers til printer/scanner/cam og andet fis der ikke virkede... Det kostede dem en masse penge i licenser til en masse dårlige programmer og reps fra div butikker...

Efter de fik Mac har det ENESTE problem været een i vores fam der ikke kunne læse et dokument skrevet i Office til mac.. Det var så ikke Mac's skyld men ja...

(Og så kan alle de der kloge folk komme med alt deres brok ang Mac... bare kom an, efter 10 års brug er det ret nemt at slå fordomme væk...)



Men igen, så er det jo godt der findes forums som dette hvor der sidder småskøre tosser med en it-viden de lyster at dele udaf kl 22:00 en Søndag aften


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ja og nej tror det handler lidt om hvor "lidt" tid man gider bruge på at læse lidt på nettet og dermed få en god forståelse af hvordan et system det virker...

Dog har du ret i der er MANGE ting man skal tage hensyn til hvis man er mere end dagligdags bruger på en computer...

Jeg købte en Mac til mine forældre for snart 5 år siden, det var efter 10 års kraftig kamp med div antivirus programmer, drivers til printer/scanner/cam og andet fis der ikke virkede... Det kostede dem en masse penge i licenser til en masse dårlige programmer og reps fra div butikker...

Efter de fik Mac har det ENESTE problem været een i vores fam der ikke kunne læse et dokument skrevet i Office til mac.. Det var så ikke Mac's skyld men ja...

(Og så kan alle de der kloge folk komme med alt deres brok ang Mac... bare kom an, efter 10 års brug er det ret nemt at slå fordomme væk...)



Men igen, så er det jo godt der findes forums som dette hvor der sidder småskøre tosser med en it-viden de lyster at dele udaf kl 22:00 en Søndag aften




Jo, man kan sikkert læse sig til en hel del på Nettet, men igen, så er det meste skrevet med et ordvalg, som en ignorant som jeg ikke begriber meget af, og især når det så er på udenlandsk.
Det jeg har brugt af fremmedsprog har alt sammen rettet sig mod bilverdenen og fagudtryk i den sammenhæng.
Når jeg støder på ord som bios, boot osv er jeg sat helt af.

Det kunne da være, at man skulle købe en Mac og så eksperimentere med den og så se om  ens tilværelse så vil blive helt anderledes lys, let, problemfri og venligere!!

Du kan også lige stole tro på at jeg er vildt betaget over, så mange mennesker der fuldstændig uegennyttigt deler ud af deres enorme viden om de særeste ting.
Dette site må kunne give stof til mange overvejelser til en del samfundsforskere eller hvad man vil kalde sådanne klågskaber. Vi hører hele tiden om, at menneskene i dag er sig selv mere end nok, men her får vi bevist, at der findes mange behjertede mennesker, der gerne vil hjælpe hinanden.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis