Trappe mål.

Jeg står og skal lave en trappe men problemet er at pladsen i rummet er lidt trang så trappens areal skal holdes på et absolut minimum men stadigvæk være brugbar.
Jeg vil gerne holde mig under 50cm i breden. Men hvad skal målene på selve trinnet være og hvor højt kan forskellen imellem de enkelte trin være.

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Jeg står og skal lave en trappe men problemet er... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af cobban89 på 05 dec 2010 16:12
Hvis pladsen generalt er rimelig trang, kunne du overveje en trappe med kotelettrin. http://www.timberman.dk/productimag...9212-p.jpg

Sådanne en trappe vil jeg nu aldrig vælge uanset hvor lidt plads man måtte have. Mine forældre havde sådanne en i ders gamle hus og allle der brugte trappen mente det var en gang pis at gå op af.

Og bare det med at skulle flytte ting op og ned af sådanne en trappe var nærmest en overlevelses tur værdigt

Okay overdrivelse fremmer forståelsen, men den type trappe er sådanne en slags der ser godt ud på papiret men ikke fungere i dagligdagen. Bare min (og mange andres) mening.

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Plantegning har jeg ikke da jeg pt er i planlægnings fasen !
Der er pt. to mulighedder, enten bliver rummet 2,5m i indig diameter eller 3,0m i diameter... og 2,5 til loft. og ja det er et rundt rum En spindeltrappe vil fylde for meget da den står inde i rummet, jeg skal bruge en trappe der løber langs vægen !

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Så er det en vindeltrappe du skal have.
Og det hedder den fordi der ikke er nogen spindel.
Og kom nu. Hvorfor skal rummet være rundt? :o)
Annonce
Der er mange årsager til at rummet skal være rundt, man kan få brøndringe og de er runde, lettere at lave vægene ! og en whisky flaske er jo også rund

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Du drikker vist alt for lidt whisk(e)y.

Tullamore Dew er firkantet
Ballantines er som oftest firkantet.
Grant’s er trekantet.

Men flaskens form er jo ikke så vigtig. Det værste er når den er tom. Flasken
LOL de whiskyer jeg drikker bliver ikke nød til at sælge på fancy indpakning, det er indholdet der tæller
Slainte.

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis