Kondenserende oliefyr og gulvvarme

Jeg skal have lavet gulvvarme og et nyt oliefyr instaleret i et ældre hus:

Jeg kunne godt tænke mig at udføre det selv, da jeg deltaget i tilsvarende arbejde flere gange.

Vand instaliationen skal udføres af en VVS-er med autorision, men hvad med gulvvarmen of opstilling af fyret (- tilslutning af vand), er der bestemmelser om det også skal være en vvs-er med autorision?

Er der nogen der har kendskab til det høre jeg gerne fra dig,


xid

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må gerne lave centralvarmen selv, dog skal oliefyret indreguleres , have fast service og godkendes af din skorstensfejer
Tak til smeden fra nordfyn, for oplysningerne jeg mente også det var noget i den retning.
Gulvvarmeslangerne har jeg været med til flere gange og koblingerne er jo meget næmme at arbejde med. Jeg er lidt i tvivl om fordeler delen med pumpe, der kunne jeg godt have brug for lidt vejledning, fra en fagmand for ikke at få lavet nogle unødvendige fejl.

Jeg har brug for :
4 kredse med trådløs styring 
2 manuel styring (ventil med 1 2 3 4 5 6 7 8 skala)  den ene til to radiatorer på første sal og den anden til gulv i bryggers hvor der bare skal væve muglighed for lidt varme  om vinteren.
Hvis man køber en færdig fordeler med pumpe Alpha 2 (skal det så være med flow og hvad betyder flow?) og så kobler keg to manuel styret kredse på.
Lyder det som ok.?

hilsen xid

xid

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis