Komfurdisplay med periodisk fejl

Mit Husqvarnakomfur har et display med klokken, timer og stegetermometer. Nu har det imidlertid fået en periodisk fejl, idet displayet pludselig slukker i en periode for så selv at tænde igen. Jeg har så demonteret hele elektronikenheden for at se nærmere på hvor fejlen kunne findes, men kan ikke umiddelbart se noget defekt/brændt. Jeg har bemærket, at displayet tænder når det sættes spænding på for så at gå ud efter ca 15min. Hvis spændingen forbliver tilsluttet tager det fra ½ til 2 timer for den selv starter igen, hvorimod det kun tager ca. 15min. før den kan tændes, hvis spændingen afbrydes når displayet slukker. Jeg har sprugt Husqvarne/Elektrolux's serviceing. om han kunne identificere problemet, men det kunne han ikke. Er der nogen her som har et bud på, hvilken komponent der kan have sådan en periodisk fejl? 
Mit Husqvarnakomfur har et display med klokken... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
De målinger kan ikke stå alene. du skal afgøre med dig selv om du vil købe et nyt print eller betale en for at prøve at fejlfinde det for dig.

Jacob
Jeg fik skiftet print i min Voss induktionssektion fornyligt.....................

Det var sat'me dyrt - kr. 5.700,- incl. moms. - men skulle jeg have købt en ny ville den koste kr. 11.000,- + udfræsning i min granitbordplade til kr. 2.500,-

Jeg fik så næsten det hele dækket af forsikringen - den dækker sådanne ting - prøv at spørge dem.

Hvidevareservicefirmaer er de bedste du kan spørge - jeg brugte Skousens hvidevareservice, det var der jeg havde købt den.

De afmonterede sektionen og sendte den ind - jeg lånte en anden imens.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Det kan være en radio/tv butik eller lignende der har en elektronik mekaniker tilknyttet.

EISOE der er stor forskel på et power print og et hygge print. printet til en induktions sektion er et power print. og så koster det knapper. Dog syntes jeg prisen er noget høj.

Jacob
Hej igen. Jeg har spurgt producenten, som mente at kunne skaffe en komplet ny enhed for 3-4.000 kr. Det er jo også en slat - så mon ikke jeg kan finde et elektronikværksted, som kan gøre det rimeligere. Jeg prøver i hvert fald. Tak for svarene.
Mvh
Hans
Annonce
Skrevet af HME på 12 dec 2010 15:30
Hej igen. Jeg har spurgt producenten, som mente at kunne skaffe en komplet ny enhed for 3-4.000 kr. Det er jo også en slat - så mon ikke jeg kan finde et elektronikværksted, som kan gøre det rimeligere. Jeg prøver i hvert fald. Tak for svarene.
Mvh
Hans

FFS (FyForSatan) sådanne et lille print må ikke koste mere end 500kr. det var bare et display ikke ?

Jacob
Ja, det er blot et taldisplay forbundet til en printplade, som igen har forbindelse til en anden lille printplade, hvor indput fra stegetermometret tilgår. Jeg studsede også, og skrev så lige her for at høre om der skulle være en nem løsning. Nu prøver jeg så at spørge et elektronikværksted.
Mvh
Hans
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis