Start problemer!!

Hej
Jeg har et lille træls problem! Bilen gik pludselig død under kørsel. Nåede at starte den igen i gear, men gik ud da jeg skulle holde stille.  Tilsyndeladen virker det til at der ingen strøm er på batteriet. Jeg har derfor købt et nyt batteri, det hjalp ikke!! Virker stadig som om der ingen strøm er på!!

Det må jo være forbindelsen til starteren det er galt med, eller måske kul i starteren, da jeg faktisk altid har været nød til at dreje nøglen to gang for at starte, men den er altid sprunget i gang anden gang.  Hvis det er generatoren vil der så ikke komme nogle lamper til syne??

Men hvorfor gik bilen død, hvis der er strøm på batteriet? Håber der er nogen som har en mening om dette.
M.v.h.
alte

<p>&#160;</p>
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hov glemte at skrive, at det er en seat 1,6 benzin fra 1999.
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Hej Ktm.

Puha hvordan laver man det, og hvad begrunder du det med, at jeg er nød til at dreje nøglen to gange?? Er der en metode at tjekke det på!!

Starteren snore jo lidt som om den mangler strøm!!
MVh
alte

<p>&#160;</p>
Hej.
Har haft lidt problemer med at alamen godt kunne gå igang. Dytter 5 gang og stopper så, har det noget med sagen at gøre??
mvh
alte

<p>&#160;</p>
Hej Alte

Vi starter fra en ende af:

Hvis din generator er i orden skal ladelampen (den med batteriet ) lyse når du sætter tænding på bilen - hvis den gør det starter du bilen (hvis du kan) og ser efter om den går ud. Gør den det er generaroren sikkert OK.

Kan du ikke starte bilen går vi videre herfra:

På din starter er der et tykt kabel (fra batteriet) samt et tyndt fra tændingslåsen (sidder som regel i et stik på VW koncernens mærker)

Tag den tynde ledning af starteren og tag et stykke ledning og forbind den klemme på starteren som du tog ledningen af med plus direkte på dit batteri - så skal starteren aktivere og køre motoren rundt hvis din starter er i orden.
 
Hvis den ikke vil aktivere med den originale ledning,tilsluttet men gerne med den alternative ledning er det sikkert "bundstykket" i din tændingslås der skal udskiftes.

Gør den ikke det skal du prøve at forbinde den tykke tilslutning som sidder på en 8mm bolt med den anden tykke der sidder lige under  - det vil gnistre meget men bliv ikke forskrækker det er helt og - nu skal starteren køre rundt (ikke sikkert at den tager motoren med)

Gør den ikke det skal du finde ud af om der overhovedet er strøm på dit batteri.

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej polobjørn og ktm.
Jeg fandt fejlen, der var to!! Jeg satte direkte strøm til min starter fra den nye batteri, men stadig ingen liv fra starteren. Jeg fik fat i en anden starter og det hjalp. Bilen kunne nu starte, men pludselig hoppe remskiven af til servestyringen. Det der holdte den var simpelthen knækket. Vildt underligt at det skete. Det er nok årsagen til at bilen gik i stå. jeg synes bare, der burde at havde været en ladelampe som skulle lyse, men nu var det jo tidlig morgen så.... men det er min bedste overbevisning, at der ikke var noget der lyste.

Jeg troede først, at det var falck der havde påkørt remskiven på en eller anden måde, men jeg har lade mig fortælle, at remskiven til servepumpen har med at falde af når de bliver ældre.
Men tak for hjælpen til jer begge, jeg vil huske din fremgangsmåde polobjørn til næste gang jeg får problemer med at starte.
MVH
alte

<p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis