Nilan genveks Størrelse

Hej

Byggede hus på 170m2 for 5 år siden.. Her monterede jeg et Nilan Comfort 300 genveks anlæg og har været SUPER glad for dette...

Anlægget kører normalt trin 1-2... og lige trin 3 (4 kun manuelt sat, hvis det var behov) om morgen for hurtig at skifte luften.. Samt lige sidst på eftermiddagen...

På trin 3-4 (lidt på 2) kan man hører det suser.. Alle rør og ud/ind tag er efter Nilan's anvisninger.

Jeg skal nu til at bygger hus på 190m2 (og højt til loftet) tænkte på at gå op i størrelsen til 450 modellen. Større dim. på rør og udtag.. 
Tanken er hermed at jeg kan gå et niveau ned på blæserhastigheden og dermed 100% lydløs..

Det dette en god ide, eller render jeg ind i andre problemer, med et overdim. anlæg. ??

Henrik
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mit Dantherm HCH-5 giver overhovedet ingen støj på trin 1.2 og 3. kun trin 4 kan svagt fornemmes. Huset er 114 m2.

Har selv trukket rør. 2 langsgående hovedrør på ø160mm hvor jeg tager fra i ø100 til rummene.

Hvis jeg var dig ville jeg kører i ø250 mm hovedrør og ø100 til mindre rum og ø125mm til de store rum.

Hilsen Steen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis