Gulvafløb

Hej

Er der nogen herinde der har et godt råd til når man har synlig beton i gulvafløb, hvad kan man gøre uden at skulle banke hele afløbet op og skifte det,er lidt bange for fugt indtrængen i betonen.

Gode ideer modtages

Dumle

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Dumle. Kan du ikke slå det løs lidt forsigtigt..

Hygger mig bare (:

Du mener nok at der er synlig beton fra underside risteramme til overside afløbsskål.

Og den eneste godkendet, (tilstandsrapport) er at hugge den gamle risteramme op og monterer en der kan nå ned i afløbsskålen,
Der skal endvidere tætnes mellem den nye ramme og afløbsskålen.
(Således at der ikke trænger fugt ud i gulvkonstruktionen ved evt. stop i afløbet)
Ja jeg ved godt det er det der skal til for at få fjernet en K3 i tilstandsrapporten :-)
Håbede bare der var noget jeg kunne gøre,uden at banke gulvet op.
hvis nu man banker gulvet op ,skal man så vide hvad det er for en afløbsskål der er brugt ,for at få noget man kan føre ned i den eksisterende....eller passer de fleste sammen ?..det er en rustfri afløbsskål på ca 15 x 15 har jeg målt den til eller skal man helt ned og skifte den også, for at få noget der passer sammen.

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Da vi købte vores hus havde/har det også en k3 på det ene toilet af denne årsag. Sælger fortalte at problemet i badeværelset var det samme og var blevet løst med en plastikindsats så let som ingenting. Det har virket/virker for der var ingen bemærkninger til badeværelset i tilstandsrapporten.

Jeg har selv forgæves søgt i div byggemarkeder efter en indsats til toilettets gulvafløb så jeg kan få antallet af K'ere ned - der må da være en VVS'er der kan løfte sløret for denne løsning?

er ikke håndværker og har til min kones store fortrydelse nogle gange urealistiske forventninger til hvor hurtigt ting kan laves :)

Skrevet af SaniNetto.dk på 14 dec 2010 13:42
hej det er et blücher afløbsskål du har.Erik


Ved ikke hvad afløbsskålen hedder ,har ikke selv lavet det men den ligner.

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Skrevet af SteffenH på 14 dec 2010 14:15
Da vi købte vores hus havde/har det også en k3 på det ene toilet af denne årsag. Sælger fortalte at problemet i badeværelset var det samme og var blevet løst med en plastikindsats så let som ingenting. Det har virket/virker for der var ingen bemærkninger til badeværelset i tilstandsrapporten.

Jeg har selv forgæves søgt i div byggemarkeder efter en indsats til toilettets gulvafløb så jeg kan få antallet af K'ere ned - der må da være en VVS'er der kan løfte sløret for denne løsning?

ja det lyder som en god ide,hvis der var en nem løsning :-)

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Men der findes ingen nemme løsninger. Mig bekendt.
For at afløbet skal kunne godkendes til en tilsynsrapport skjal der monteres en "risteforhøjer" på en bestemt måde.

Men det skulle glæde mig om nogen snart fandt på noget bedre. f.eks. noget maling eller forsegler eller andet. Som kan smøres på en fugtig overflade. (Fordi det jo kan være svært at få sådan et gulvafløb tørt)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også