Støddæmper bagpå og manchetter forpå Mazda 626 '00

Hej..

Jeg skal have skiftet støddæmpere på bilen, og overvejer om det er noget jeg kan give mig i kast med selv..

Det drejer sig om en Mazda 626 fra 2000, hvor bagdæmperne er begyndt at lække, samt at manchetterne foran er slidt..

Er det noget der er til at gå til selv.. Er ikke mekaniker, men rimeligt fiks på fingrene..

Og er der en der kan give en guide til det?

Mvh
Mark Herskind

Mvh

Mark Herskind

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
bagpå kræver det et par klemmer til fjedrene. Foran er vist Mcperson ophæng. Her skal du have hele benet ned

 

Hej Mark.

Jeg vil tro at det er lissom på  en stc. Der skal du også ha det hele ud. Fjederbenet sidder med 4 møtrikker foroven.´, det er vigtigt at mærke det op så de sidder på samme måde igen, ellers ændre du vinklerne bagi. Du skal ha fjederne klemt sammen før du løsner møtrikken på støddæmperen, så skal den nye støddæmper sættes på fjederen igen. Hvis det er en bil du tænker på at beholde så ville jeg også skifte dem foran; det er for stort arbejde bare at skifte manchetterne. Støddæmperne må være ret gamle når manchetterne er gået. Det er ikke så ligetil og det er vigtigt med nogle ordentlige fjederklemmer.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvis de forreste dæmpere er i orden, og det kun er manchettene der er revnet kan det ikke betale sig at gøre noget nu, dæmpere kan køre i årevis med revnede manchetter og arbejdet med at skifte manchetterne er det samme som at skifte dæmperne.
Skift altid begge dele sammen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis