Hjælp med at lære at svejse..

Hejsa.

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at lære at svejse. Det skal helst være co2, men elektrode svejsning vil også være OK. Det er udelukkende møntet på at kunne lave nogen figurer i jern, så sammensætningerne behøves ikke være særligt pæne.

Jeg bor i København, og vil naturligvis godt betale for at lære det - så længe det holder sig indenfor studenter budgettet- og evt. for at kunne bruge co2-svejseapparatet senere. 

Håber der er nogen derude der vil hjælpe :-)

Vh
Tobias
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har engang hørt om at i derovre i hovedstaden har nogle "gør det selv" værksteder hvor bil og mc ejere kan leje sig ind for at rode med deres legetøj. Prøv at hendvende dig sådan et sted, det kunne jo tænkes at der var en af dem der havde tid til at lære dig det. Ellers må du købe et svejsekursus på en skole.
Det nemmeste er at købe en lille billig elektrode svejser og så bare lege sig frem.

V.h.  Håndværkeren
Hej, og tak for svaret.

Jeg har været på diverse gør-det-selv værksteder, hvor man kan leje en co2-svejser for en 25 kr. i timen. Problemet er bare at der ikke er nogen struktureret læringsprocess, og jeg ikke engang ved hvordan man tænder skidtet. 

Tror jeg er for tilbageholden en type, til at troppe op og spørge folk om hjælp. Især nu, hvor jeg ikke skal lave noget med et praktisk formål.

Jeg har desuden googlet div. skoler/kurser i svejsning, men kan ikke finde noget indenfor hovedstadsområdet. Så hvis nogen kender til sådannne arragementer, hører jeg gerne om det.

Jeg har endnu ikke hørt om svejsekurser på aftenskole bacis, så vil du have et kursus i svejsning, er du nød til at flytte dit korpus hen et sådant sted, det er som regen kurser der vare en 14 dage måske mere. Men så lære du også det hele fra grunden og lære hvordan forskellige metaller påvirkes ved svejsning.
Jah. Det er nemlig lidt problemet. Det kunne jeg godt tænke mig at lære over et længere, mere personligt, indlæringsforløb. Lidt derfor jeg skriver her, da jeg tænkte der var en tålmodig sjæl der ville hjælpe mig et par timer om ugen.
Så vil jeg ønske dig held og lykke med det, det kan da tænkes at der er en af dem der skriver her inde der kan lære dig lidt, hvis du er indstillet på at flytte dig der ud /hen.
Annonce
Du kunne jo gå ind på et autopladeværksted, ikke et stort forkromet, men et alm frit værksted, og så spørge der.
Du kan jo købe en time og så få lov til under vejledning at eksperimentere med svejsemaskinen.
I løbet af en time vil du få en fornemmelse af, hvad det vil sige at svejse og så kan du selv drage erfaringer.
Jeg tror det vil være det enkleste for dig at starte med CO2.
Hvilke dimentioner vil du arbejde i?

Med venlig hilsen
ktm

 

en co2 svejser er let at gå til. når den er indstillet rigtig.
og holde en jævn hastighed. og lyde som at stege bacon.!

Jeg vil gerne lave nogen-life size menneskefigurer på langt sigt. Jeg har lavet nogen forskellige sketches, og ladet mig fortælle at det sagtens ville kunne lade sig gøre.

Nu mangler jeg at lære hvordan :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis