evt. Spartling af huller ved dørgreb i celledør

Jeg har den udfordring at dørgrebene er begyndt at falde af mine døre, Jeg har kunne konstattere at skuerne i selve dørgrebet ikke sidder ordenrligt fast i døren. Jeg har forsøgt mig med med at sætte små træsplitter i hullerne /eksemelvis tændstikker og lignende, men det har kun kunne holde i kort tid.  Hvad kan jeg gøre for at dørhåndtagene sidder ordentligt fast. Har overvejet at spartle, men ved ikke hvilken type spartelmasse der er den bedste.

Håber at I kan give mig et godt råd

mvh

Ravi

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Falder af?
Hvad er det mere præcis for nogle dørgreb. Stål, plast?
Og skal de absolut fastgøres i de gamle huller?
Du kunne også overveje at skifte greb. Mange af de nye typer har gennemgående bolte.

mvh
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Dørgreben er lavet af metal, mener det er messing og monteret med små messing skuer, kan se at den tidligere ejer at der er flere huller, så i døren rund om håndtaget, så jeg kan konkludere at den tidligere ejer af huset har oplevet et lignende problem

Ravi
Spartle dem ud med træspartel, spartel der imitere træ og bliver hårdt nok til at skrue i Sådan en tube koster ca 50-60 kr ved Flugger

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også