Utæt hænge-toilet

Mit hænge-toilet lækker vand - i varierende mængder. I lange perioder intet, andre gange så jeg bliver nødt til at have en klud liggende under.

Hvad kan jeg gøre? Tømme det for vand, skille det ad, og checke en evt membran/pakning?

Er der forresten nogen der kan genkende mærket/typen? Jeg har ikke fundet noget firmanavn eller symbol.

Tak for hjælpen!

/Henrik
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
99 % sikker på at skålen er en IFØ, - mener den hedder Cera.
Men det fortæller intet om hvilken indbygningscisterne, der er brugt.

Kan du se noget gemmen inspektions lugen?

Ellers bør du nok lige afmontere kummen og checke pakninger omkring skyl og afløbsrør. Check at tilslutningsrørene har den rette længde (jeg kom til at skære den ene for kort =omer!). Pakningerne må ikke være klemte.


 

Jeg har prøvet at tage fotos efter at have fjernet hylden over cisternen - ser ud til at være en Geberit model "115.333.XX".

Du skal pille toilettet af for at kunne se ind til skyllerøret. Det er det, der er ca 50 mm i Ø. Jeg vil gætte på, at pakningen er defekt eller fejlmonteret.

Med venlig hilsen
ktm

 

@ktm: Ok, men så var det vel smartest at bestille en pakning på forhånd? Den koster vel næppe det blege.

Problemet er måske mere hvilken type jeg skal bestille - er den bestemt af cistenen eller skålen eller begge?
Annonce
Det tror jeg ikke på, at du kan bestille og være sikker på.
Du risikerer jo også, at det er ved afløbet.
Der er nok ikke andet at gøre, end at pille det skilt ad og så se, hvad der plager.
Det er jo ikke så farligt at pille ned og sætte tilbage igen.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej Henrik. Du kan købe et komplet afløbs pakke til dit væghængt toilet.Hilsen Erik saninetto.dk

Hygger mig bare (:

Hej Henrik. Du kan købe et komplet afløbs pakke til dit væghængt toilet.Hilsen Erik saninetto.dk

Hygger mig bare (:

SaniNetto har foreslået dette sæt, med tanke på at cisterne er installeret bag en murstensvæg (rør kan forkortes):

http://saninetto.dk/leverandoerer/geberit/geberit-tilbehoer/19934-geberit-forlaenget-ferulesaet

Det er åbenbart smartest at montere sættet på kummen først, og så skubbe det LIGE ind mod væggen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis