Identificering af ventil

Er der nogen der kan hjælpe mig med formål og funktion af ventilen øverst til højre på vedhæftede billede. Ventilen sidder på fremløbet til koldt vand til varmtvandsbeholderen, og efter ventilen er monteret en hane med et stykke haveslange. Jeg mistænker lidt at det måske ikke er så smart.

Idag stod der pludselig en stråle vand ud ad et lille hul på bagsiden af ventilen. Vi var heldigvis hjemme og fik stoppet den, og efterfølgende skovlet små 200 liter vand op fra gulvet, men gruer lidt for hvad der sker hvis vi en dag ikke er hjemme og det samme sker..
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en sikkerhedsventil, den skal sidde der, den sidder der for at lukke overtryk ud når der bliver lavet varmt vand, som du ved udvider vand sig ved opvarmning og det overtryk på vandet skal kunne komme ud et eller andet sted derfor denne ventil, den må IKKE afprobbes , dine armature og rør osv. kan tage skade af det hvis trykket bliver for stort.
Men de har det med at blive fyldt med skidt = utætte.
Så det kan være en god investering at udskifte sådan en gammel fyr.
Tror jeg vi vil gøre, da det ikke ser ud somom der burde komme vand ud der, og jeg godt kan være lidt bange for om den har taget skade af at der har siddet en lukket (!) hane monteret efter den. Tak for det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis