Gasfyr ventilation

For ca 5 år siden købte min hustru og jeg  et villa hus fra 1978. I huset var en gammelt oliefyr der var bygget om til gasfyr. Denne har vi vi så skiftet ud med en Vaillant ecoTec classic.
Da vi købte huset fik vi at vide at det udluftningshul der var i rummet ikke måtte dækkes til da det var nødvendigt for at fyret fik luft nok.
Men i denne her kolde tid hvor der er stor fokus på isolerede huse, ja så har vi mildt sagt et stort problem. For pga udluftningen er der faktisk hundekoldt i rummet. Og det støder op til vores køkken og det afgiver faktisk en del træk fra døren til rummet.

Så mit spørgsmål går ud på om det stadig er nødvendigt med et udluftningshul på 13x13cm direkte ud til den danske kong vinter, hvor kulden mildt sagt vælter ind. Foran er sat et trådnet men det er reelt et hul på den størrelse.

Pottesmeden
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal lige have lidt mere data om fyret, efter hvad jeg kan se er det en kondencerende kedel, men hvilket slags aftræk er der fra det ?? har i mulighed for at tage et billede af aftrækket, både over fyret og den udvendige del ?? For hvis det er et ballanceret aftræk er det noget vås i har fået at vide, men meget nemmere at give et svar hvis man kan se det ;-)
Hej Nordfyn.

Det med ikke at afdække hullet var hvad vi fik at vide da vi flyttede ind. Altså i forbindelse med det gamle oliefyr hvor der var sat en gasbrænder i. Vi har ikke fået noget at vide ang det nye fyr.
Jeg får lige konen til at tage et par billeder idag. Og vil forsøgge at ligge dem ind i aften.

Pottesmeden
Hej,

Det gamle fyr skulle rigtigt nok have luft tilført udefra, men hvis det nye fyr er med balanceret aftræk (der er to rør i et) så trækker den vejret der, og du kan fint lukke hullet..

http://www.ds-net.dk/Portals/0/vvs-filer/vvstema07/Balanceret%20aftr%C3%A6k%20til%20oliekedler.pdf

http://www.scandtec.dk/balanceretaftrk.html

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis