Stikkontakt rammer til indmuringsdåser. (LK)

Hej

Jeg er ved at skifte nogle stikkontakter til nogle nye LK kontakter. Man kan få 2 slags rammer. Dem er er smalle og så er der dem, som har en bred ramme.

Er der nogen af jer, som har erfaring med at benytte de smalle rammer til indmuringsdåser? Jeg blev gjort opmærksom på at de smalle kunne give problemer ved indmuringsdåser, da der ikke er overlap nok til væggen.

Nogen erfaringer?

MVH
Thomas

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De smalle dækker ingentig - dåsen skal være helt præcist muret ind.

Hvis det er de gamle stikkontakter, der er bredere end Fuga er der slet ikke noget at diskutere - brug de brede - det er det de er lavet til.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Bør lige tilføje at jeg også skifter indmuringsdåserne til nye. De gamle er lavet af træ og passer slet ikke i størrelsen.

Ændrer det noget?

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Rammen er vel dog bredere en dåsen?
Så lidt må den vel dække.
Hvis det er de der grønne indmuringsdåser så klipses de vel sammen. Og så er det bare med at sætte dem i lod - og rette position.
Skulle jeg mene. ;o)
Du kan da godt genanvende træklodserne og anvende de brede rammer, pille kløerne af de nye stikkontakter og bruge afbryderskruer i stedet.

Men hvis du vil mure nye ind kan du nøjes med de smalle - men du skal være omhyggelig - præcis, der er ikke meget at rykke på med de smalle.

Og ja, hpox har ret

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

De gamle trædåser er ikke dybe nok til nye stikkontakter uden afbryder!

Og det med at de smalle rammer ikke passer... jeg har satme monteret mange. Og at man skal være yderst påpasselig med at mure ind, er vel et spørgsmål om at de skal flugte med forkant af mur, og derefter spartle, som med alt andet?

Og for en god ordens skyld, skal jeg lige påpege, at det ikke er LDS-arbejde!


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg har fornyligt skiftet en ordentlig stak i sønnikes nyerhvervede hus - med brede rammer og træklodser bag - det gik fint. Det var så også stikkontakter med afbryder - det kan være de fylder mindre bagud. Stkkontakterne med afbryder var billigere end  dem uden - købt ved Bauhaus.

Det var de gamle brede tangentafbrydere, der blev skiftet ud med nye hvide.

Og så skal man huske at kombirammer ikke dur i den sammenhæng - der er man nødt til at bruge enkeltrammer.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Næstformanden... hvorfor er det ikke LDS arbejde ?? mig bekendt må man gerne skifte afbrydere og stikkontakter selv ??

Det er klart at hvis dåsen skal skiftes ud så er det strengt taget ikke lovligt LDS arbejde, men det er dog ude i marginalerne..

Jeg har selv brugt LK softline brede rammer i hele hytten, de dækker godt på evt småfejl og er også rent kosmetisk en pænere løsning efter min ydmyge mening
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
@Frw: Jeg hentyder til dåserne. Det er korrekt at man gerne selv må skifte afb. og stikk. -Dog ikke udendørs.
Jeg gider ikke en lang diskussion. Jeg gjorde bare opmærksom på loven. Om det så er noget du mener er ude i marginalerne, er irrellevant.

By the way, har jeg også selv brugt softline. Jeg synes de er pænere.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Nej nej jeg gider bestemt heller ikke diskutere, og da slet ikke med en bruger som altid bidrager med noget positivt - vi er helt enige om dåserne det er fyfy

Og ja softline er efter min mening det pæneste fra LK
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også