Brummelyd

Jeg har køkken og stue forbundet næsten som et rum. Længe har der været en rimelig høj brummen fra en mur mellem køkken og stue. I et stykke tid troede jeg det var køleskabet, da den er lige på den anden side af muren, eller gasfyret der hænger i køkkenet i et skabsrum.
Så prøvede jeg at slå alt strømmen fra ved HFI-afbryderen, men lyden fortsatte med at være der, og så kunne det jo ikke være gasfyr eller køleskab.

I dag har jeg fået skiftet elmåleren, som sidder på ydermuren ved køkkenet - det hjalp heller ikke. Sikringsboksen har en lyd, men den er anderledes og ikke så gennemtrængende og forsvinder helt når strømmen er afbrudt.

Så hvad kan det være der brummer, men ikke bruger strøm? 
Kan det være sikringsboksen der larmer, selv når HFI-afbryderen er slået fra?

mvh.
Baxter
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan i nogle tilfælde være en udefra kommende støj der bevæger sig igennem kloarkrørene vandrørene ja selv gennem jorden.
Jeg boede for en del år siden i en lejlighed hvor hele køkken gulvet vibrerede og støjede når rutebilen holdt lige over et kloark dæksel 100 m. væk !
Bor du i rækkehus kan det være støj fra din nabo eller genbo.

V.h.  Håndværkeren
har i overvejet vandrør? det er blevet koldt og folk er begyndt at skrue op for varmen, det kan meget vel være rør der "rør" på sig.. :/

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der vist ikke nogle vandrør der hvor lyden kommer fra - ej heller varmerør...
Skrevet af mkh på 30 nov 2010 21:53
har i overvejet vandrør? det er blevet koldt og folk er begyndt at skrue op for varmen, det kan meget vel være rør der "rør" på sig.. :/



Rør der giver sig, giver jo ikke en vedvarende brummen. Prøv lige at læse mandens spørgsmål inden du stiller dianosen !
Annonce
Hvis du skriver brummen lyder det som noget lavfrekvent støj.

Er lyden der altid?

Kan der være tale om støj fra industri/vindmøller eller lignende?

 

 

 

Skrevet af Håndværkeren på 01 dec 2010 15:16

Rør der giver sig, giver jo ikke en vedvarende brummen. Prøv lige at læse mandens spørgsmål inden du stiller dianosen !

Suk


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg tror ikke det er vandrør. Måske er det en gasmåler? Larmer de?
yess yess... ::
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
yess yess... ::
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis