Dewalt 907 boremaskine - nyt batteri hvilket?

Har en Dewalt907 maskine, hvor det ene batteri er stået af til.

Jeg vil derfor gerne have anskaffet mig et nyt batteri, men hvilket skal jeg købe? Er det ligegyldigt om det er NiCd, NiMh eller hvad de forskellige typer hedder eller hvilket skal jeg vælge?

Hvad med min nuværende lader, er den ligeglad med om det er NiCd eller en anden type, da jeg ikke kan finde noget på den ang om den kun kan lade én type batteri?

Kan nogen smide et link til hvor jeg kan købe et brugbart batteri der passer til maskinen og laderen, så vil det vare super.

Laderen hedder i øvrigt DE9118 0,33A,  1,3A,  7,2-14,4V,   19VA
Har en Dewalt907 maskine, hvor det ene batteri er... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ikke tosset.!

så kan de hurtigt bygge en reol
eller andet møbel
eller reberation i huset eller lejlihed.!
jeg har set en der har moddet en batteriboremaskine i 12v klassen.

en batteriboremaskine med 3 meter eller længer. ledning med batteri klæmmer.
til "bilbatteri."
som er loddet fast på batteri poler i skæftet. eller på "aftrækkeren"
der hvor batteri kontakter er loddet på.
og batteri på en lille vogn (sækkevogn).!
Det er jo for at slippe for ledninger, man bruger en batteri boremaskine, så det kan jeg ikke se det smarte i Hans.
Batterier er alt for dyre som løse enheder...

Men et eller andet sted har jeg set noget om hvordan man renoverer sin batteri pakke....
Man sver plasten forsigtigt op i skillelinien mellem de to halvparter og tager de gamle batterier ud. herefter finder man nogle billige batterier og lodder dem sammen og samler batteripakken igen og limer den sammen...
Desværre har jeg ikke noget link.. men er stødt på "opskriften" på et eller andet tidspunkt.

MVH Njord

MVH Njord
Annonce
Det har jeg forsøgt Njord, men der er bare lige det at mange ad de batterier er af specielle størelser, som ikke passer sammen med den type du kan købe.
Nej garanti er der jo ikke....
Og man kender ikke indmaden før de er adskilt :-)

Ellers har jeg set eksempler på hvordan den ellers værdiløse boremaskine kan anvendes...
Nemlig med at montere kabler med tilhørende store krokodillenæb der monteres på akkulatoren...
Så kan man anvende boremaskinen ombord på fx båden og en vis værdi kan den jo fortsat have....

Og hånden på hjertet hvem har ikke oplevet at man står uden boremaskien når man er på båden.....

MVH Njord

MVH Njord
Ikke jeg, for jeg har "bedstefar modellen" med håndsving og hele to gear.
Har købt 2 stk batterier til min Dewalt907 maskine, batteri koste med porto
24 euro Eby Tyskland ( DE )
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis