Facade/Yderdør

Vi bor i kælderen pt. pga. renovering på stueplan, og yderdøren dernede er af samme type som inderdørene - en fyldningdør med celler i fyldningen. Der er absolut ingen isolering i den + at der er ikke fodkarm for neden, men blot en metal kant den går ind til, og så slutter den slet ikke tæt mod karmen, så der kommer lys ind nogen steder. Det er mildest talt lidt småkoldt om fødderne - og dyrt i varme! 

Vi vil derfor gerne købe en billig yderdør/facadedør. Vi havde forestillet os en pladedør, men udseende er ikke det vigtigste i denne sammenhæng. Det vigtigste er isoleringsevnen og prisen, og jeg vil derfor høre om der er nogle herinde der kan anbefale billige yderdøre som isolerer godt. Det vil ikke være en dør vi bruger dagligt og den sidder i læ for regn, så kvaliteten er måske heller ikke det vigtigste.

Hulmålet hedder 82x202, så det er desværre ikke muligt at købe standard døre i Bauhaus mv. 


Hvilke billige døre kan I anbefale?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ingen billige døre der isolerer godt.
Enten: Lav noget med nogle tætningslister og lim noget 50 mm flamingo pa den indvendige side.
Eller: Køb en ordentlig dør. (Der må jo være et budget at gnave af - på stueetagen. :o))
Hvilke døre kan du så anbefale? Jeg tænker da at hvis U værdien er det samme som på billigere døre, så må den isolere lige så godt?
Flamingo og tætningslister skulle bruges til at forbedre den eksisterende dør.
Det jeg mente var at billige døre er billige fordi det er dårlige. Dårlige materialer, beslag, tætningslister, finish - alt. Osse isoleringsevne.
Du skal kikke efter de anderkendte fabrikater, bestemme dig for hvor meget den må koste - og endeligtsammenligne U-værdier.
De eneste jeg kender er Rationel og Sweedor - måske også Outline, ved ikke hvor anerkendt de er.

Men måske nogen har erfaringer med andre mærker?
Annonce
Jeg vil anbefale dig KPK vinduer, de kan sikkert også levere din dør så den kan komme i i år.

Outline er god kvalitet, en del af storke vinduer.

Rationel er okay, men i den dyre ende.
KPK har en del at se til efter hvad jeg kan forstå, jeg får først vinduer i uge 1, bestilt for 14 dage siden.

http://www.lyrk.dk
Jeg får et gavlparti + dør bestilt i sidste uge her i uge 51.

Så kommer måske an på ordrens størrelse så.

Men kan også se de har uge 1 som leveringsdato på hjemmesiden nu.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis