For første gang vil vores gl. Toyota Corolla St.car linea terra 2000 ikke starte

Hej LDS bil folk.


Det er jo koldt hertil morgen 

Jeg var så glad vores gamle trofaste Toyota startede første gang dog kunne man godt ane en lidt mere besværlig lyd ganske kort.

Den kørte fint datter på TEC (5km) og hjem igen, stoppe og få en kop kaffe kører konen på arbejde over til bageren og hente morgen brød til en hjemmearbejdesdag.
Men ak og ve. Den ville ikke starte igen ude foran bageren.

Det ser ud som om der er batteri på, der er køre lys osv. det virker ikke som om det er løbet tør overhovedet. 

Når jeg drejer nøglen kommer motoren ikke igang, men der lyder en kraftig hurtig klikkende lyd, efter et par forsøg turde jeg ikke prøve mere da jeg ikke ved hvad det er for en lyd, er det starter motoren eller hvad?

Nu står den så der foran bageren indtil jeg kan få fat på min mekaniker ven, men det kunne jo tænkes I herinde havde en god ide til hvad det kan være ?

Kan være et billede af motorrum hjælper.

På forhånd tak.
JanO



I am so full of it.....

Hej LDS bil folk. Det er jo koldt hertil... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Generatoren slides ikke, af korte ture mv, i det hele taget holder sådan en Toyota generator til rigtig mange km...

Som du allerede har fået svar på, er det derimod dit batteri, der trænger til en udskiftning.

Efter min mening, burde det ikke være nødvendigt, at lade batteriet, bare dit batteri er i topform, og du køre mere end 5 minutter af gangen, i ny og næ.

Selvfølgelig kan man da trække pinen ud (udskiftning af batteri) ved at lade batteriet.

Jeg har altid skiftet batteri, omgående hvis starteren lyder sløv.
Det har så tilgengæld resulteret i, jeg aldrig har haft startproblemer...

mvh jens
Du skal ikke købe B&D

om du tager den ene eller anden fra ctek er som jeg ser det ligemeget.. Men den til en lille tudse lader dog batteriet på omkring den halve tid. Og det kan jo være rart hvis du sidder og venter på at der er strøm nok på fordi du skal ud af døren.

Tjek også om der er vand nok på batteriet.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis