For første gang vil vores gl. Toyota Corolla St.car linea terra 2000 ikke starte

Hej LDS bil folk.


Det er jo koldt hertil morgen 

Jeg var så glad vores gamle trofaste Toyota startede første gang dog kunne man godt ane en lidt mere besværlig lyd ganske kort.

Den kørte fint datter på TEC (5km) og hjem igen, stoppe og få en kop kaffe kører konen på arbejde over til bageren og hente morgen brød til en hjemmearbejdesdag.
Men ak og ve. Den ville ikke starte igen ude foran bageren.

Det ser ud som om der er batteri på, der er køre lys osv. det virker ikke som om det er løbet tør overhovedet. 

Når jeg drejer nøglen kommer motoren ikke igang, men der lyder en kraftig hurtig klikkende lyd, efter et par forsøg turde jeg ikke prøve mere da jeg ikke ved hvad det er for en lyd, er det starter motoren eller hvad?

Nu står den så der foran bageren indtil jeg kan få fat på min mekaniker ven, men det kunne jo tænkes I herinde havde en god ide til hvad det kan være ?

Kan være et billede af motorrum hjælper.

På forhånd tak.
JanO



I am so full of it.....

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har faktisk selv givet svaret; "kørte 5 kilometer", "..hen til bageren", "konen på arbejde"
DU MANGLER STRØM! Din generator kan slet ikke følge med de småture. Prøv at se: Gang i startmotoren på en isnende kold motor, lys på, sædevarme?, radio. Stop. affe ud igen start en halvkold motor, lys på, stop, bager, start halvkold motor, lys på. Stop. Kone på arbejde. Den når det simpelthen ikke. Sæt et ladeapparat på og tingene ordner sig. Køb en impulslader til natten, når du kun sjat-kører. Det slider for øvrigt rigtig meget på generatoren, at den skal arbejde for fulde gardiner hele tiden.

 

Tak, Det giver sgu mening 

Nu har jeg så også argumenterne til fruen om hvorfor hun ikke skal køre på arbejde i bilen når hun kan komme hurtigere derover på cyklen til hverdag 

Men kun en tåbe frygter ikke havet....... 

Jeg smutter lige over til bageren med min lader og tigger om lidt strøm.

I am so full of it.....

Wupti med lidt sød tale og strøm fra dong via laderen sprang den igang med det samme :-)

Så nu står den i indkørslen og samler kræfter med en lader i r*ven.

Nu skal der googles efter en "impulslader" hvad det så end er ;-)

T A K !!!

I am so full of it.....

kig efter en ctek .. det har dem nogle gange hos thansen.dk til en fair pris.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Thansen har to modeller af Ctek som ligner det jeg skal bruge, men hvilken skal/bør jeg vælge:

CTEK Multi XS 3600 3,6A til 499kr.?
elelr
CTEK Multi XS 7000 7A til 999kr.?
eller


Er det så meningen jeg skal tilslutte bilen hver aften eller f.eks. en gang om ugen eller .... ?

I am so full of it.....

Annonce
Måske det bedst kan betale sig at købe et batteri og den billigste Ctek ?

I am so full of it.....

Hej

Det er nu ikke så meget generatoren du slider, men batteriet!
Sådan et alm. bil batt. skal helst ikke ned under 50% kapacitet, da en smule af effekten så permanent forsvinder. Så at køre batt. tør for strøm jævnligt er en dræber!
Men som andre også er inde på så køb en billig qtek lader som du kan sætte på i ny og næ.
Det ER generatoren du slider på OGSÅ!

 

Den første gang, du hører en langsommere kadance på startmotoren, så ved du, at det er tid for en ekstra opladning.
Hvis du ikke er totalt tonedøv, kan du fint afkode de signaler din bil udsender som advarsel for et forestående nedbrud!

Med venlig hilsen
ktm

 

Du slider jo ikke mere ved at køre kortere ture på generatoren end ved lange ture, og generatoren tager heller ikke skade af at skulle lade kraftigt, selvfølgelig bliver sliddet på kulene større, men det ville blive endnu større hvis han kørte til batteriet var ladet op.
Og ja vinteren er tiden hvor både batteri og generator skal kæmpe
Forstå mig ret, hvis du har en generator der lader med 45amp og du kun skal 5 kilometer så kan det godt være at den lader med 45 amp alle 5 kilometer. Hvis du istedet skulle køre 15 kilometer ville den måske lade med 45 amp de første 5 kilometer og så måske kun med 20 eller 15 resten af vejen.
Længere tur med stort forbrug = Større slid på generator
Men batteriet derimod, det dør hvis ikke det bliver holdt i den øvre ende af dets kapacitet.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis