60 graders fremløb men mangler varme.

Så er den gal med varmen igen.

Jeg har fjernvarme og i mit vand har en temp. på 65-70 hvilket giver mig små 60 graders fremløb til radiatorerne, men de bliver ikke rigtig varme. Sænker jeg vandtemperaturen falder fremløbstemperaturen også drastisk.

Der er vand og tryk nok på systemet og der er udluftet. Shunt står på 10. Mit hus er fra 45 og med udstyr fra 70 erne.

Hvad kan være problemet?
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er i øvrigt kun de nyere radiatorer der bliver godt varme. De store gamle bliver kun sådan lidt pis varme..

De gamle radiatorer burde vel kunne holde i meget længere tid?
Skrevet af Smeden Nordfyn på 30 nov 2010 17:13
Direkte eller indirekte fjernvarme ??

Jeg vil mene at det er inddirekte uden veksler. Jeg har ingen veksler men jeg har cirkulationspumpe..

Det er et gammel olieanlæg der er lavet om til fjernvarme.
Lyder som et shuntet DIREKTE anlæg, så kan det været shunt temperaturen der er for lav eller pumpen der er træt, min umidlbare vudering uden at have set anlæget
Skrevet af Smeden Nordfyn på 30 nov 2010 17:56
Lyder som et shuntet DIREKTE anlæg, så kan det været shunt temperaturen der er for lav eller pumpen der er træt, min umidlbare vudering uden at have set anlæget

Aha.. Pumpen er helt ny, men shunten er den originale, så den er gammel. Den står på 10, så den kan ikke komme højere op..

Kan du sige noget om hvorfor det kun er alle de nye radiatorer der fungerer? De gamle kan jo ikke "gå i stykker"
Annonce
Måske det er ventilerne der "hænger" ?? for som du siger en radiator er en radiator de er tætte eller utætte :-D
Skrevet af Smeden Nordfyn på 30 nov 2010 19:57
Måske det er ventilerne der "hænger" ?? for som du siger en radiator er en radiator de er tætte eller utætte :-D

Hmm.. jeg må have WD40eren i brug og se om det hjælper
Hvilken type/mærke ventiler er det ?? er det danfos kan du tage pakdåsen ud uden at tømme anlæget for vand (pakdåsen er den lille ting bag følehovedet hvor stiften kommer ud af) kommer en lille smute vand indtil den er skruet langt nok af, så lukker ventilen af sig selv. så kan du pille stiften begud og rense den for evt skidt så den kan bevæge sig nemt igen, kunne være det var det der skulle til. når så pakdåsen er ude kan du tage en lille skruetrækker og trykke den lille dims der sidder inde i ventilen ind og ud nogle gange så du ved at den også kan bevæge sig ordentligt ( der kan godt komme lidt vand så lige en klud for) så skulle de nvirke igen, men prøv på en radiator hvor der ikke sker det store hvis det"går galt" først, så du lige ved hvordan man skal gøre ;-)
Det er Danfoss vi har. Nu har jeg haft dem af og smurt stiften så de kører fint, men der sker ikke rigtig noget.

Det er først når jeg piller termostaten af, at radiatorerne bliver sådan rigtig varme. Efter jeg satte termostaten på igen bliver de ikke ret varme. Kan pakdåsen eller lign. være monteret forkert så stiften bliver presset for langt ind og lukker af for varmen? - Stiften bevæger sig let nok, så det er ikke fordi den er groet fast...
Hvis du tager følehovedet af, kommer varmen så ?? for så kan man købe service følehoved som passer på de gamle ventiler danfoss RA-V 2950 eller 51 (med eller uden ny pakdåse)
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis