60 graders fremløb men mangler varme.

Så er den gal med varmen igen.

Jeg har fjernvarme og i mit vand har en temp. på 65-70 hvilket giver mig små 60 graders fremløb til radiatorerne, men de bliver ikke rigtig varme. Sænker jeg vandtemperaturen falder fremløbstemperaturen også drastisk.

Der er vand og tryk nok på systemet og der er udluftet. Shunt står på 10. Mit hus er fra 45 og med udstyr fra 70 erne.

Hvad kan være problemet?
Så er den gal med varmen igen. Jeg har fjernvarme... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Smeden Nordfyn på 06 dec 2010 18:23
Hvis du tager følehovedet af, kommer varmen så ?? for så kan man købe service følehoved som passer på de gamle ventiler danfoss RA-V 2950 eller 51 (med eller uden ny pakdåse)

Det er når jeg fjerner den hvide dreje ting med tallene på at varmen kommer...

Har du et link til dem du mener jeg skal bruge?
Ah okay.. skulle bare lige være sikker på hvad det egentlig var... :-)

Jeg synes nu det er lidt underligt at halvdelen af dem bare lige går i stykker når de ikke er mere end et par år gamle..
Ja, det kan du nu have ret i, plejer sgu at holde i mange år, har du ikke et der virker , som du kan prøve at sætte på en af de ventiler der driller ?? så kan du jo få bekræftet om det virkelig er dem der er gået i stykker
Skrevet af Smeden Nordfyn på 06 dec 2010 19:44
Ja, det kan du nu have ret i, plejer sgu at holde i mange år, har du ikke et der virker , som du kan prøve at sætte på en af de ventiler der driller ?? så kan du jo få bekræftet om det virkelig er dem der er gået i stykker

Jo jeg skal prøve at bytte rundt på dem. Hvis det ikke er dem, hvad kan det så være?
Annonce
Haha.. Nu fandt jeg fejlen. Jeg byttede rundt på den der virkede og den der ikke virkede. De der ikke kan give varme går til 3, de der giver varme går til 5. Det skyldes simpelthen reguleringen ikke kan nå højt nok. Nogle gange kan man ikke se skoven for bare træer!

Men tak for hjælpen Smed.
Der er en børnesikring i de fleste følerhoveder, lidt forskellig ved de forskellige modeller, men hvis du tager toppladen af kan du sikkert se dig frem til hvordan det fungerer ved dine.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis