Hvilke snekæder?

Hej derude,

Til min Skoda Octavia vil jeg anskaffe mig et sæt snekæder. Hos Thansen findes kæder til 199 og nogke Thule til 599.

Må gå ud fra af Thule er bedre - kræftigere og kan holde til mere, er de for 400 kr. bedre....eller spurgt på en anden måde: hvad er Jeres erfaring med snekæder?

Hilsen Torben
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Thansen kæder efterlader man ufrivilligt på en uvejsom norsk fjeldvej

 

Til Min VW Golf Variant købte jeg snekæderne fra Thansen sidste vinter og valgte den kraftige model til 600,- De blev meget brugt og virkede upåklageligt. Med lidt øvelse er de også lette et sætte på. Det kan klart anbefales at have et set snekæder liggende i bilen....OGSÅ når man kun kører i Danmark.

M.v.h  Mads / Maskinarbejder

Tak for svar.

Er der nogen er Jer, der kender eller har erfaring med eks. autosoks? Vil de kunne bruges såfremt man er købt fast i 40 cm. sne mon?

Hilsen Torben

Her for leden, talte jeg med en håndværker , han havde sidste vinter brugt autosoks, på varebilen, hvis man sad fast, eller ikke kunne køre op ad bakke, pga. is.
De virkede ganske fortræffeligt, hvis man sad fast i sneen.

Dog bliver de hurtigt slidt op, hvis man ikke hurtigt får dem af igen.

mvh jens

Annonce
ja det med slitagen har jeg bestemt også tænkt på, men nu er det jo ikke nogen "éngangs soks", men hvis de er slidt op efter nogle få gange på (hvis man er kørt fast i en drive eller på en vej, så er det (vel) en dyr løsning i forhold til at par gode kæder til 600-700 kr. Men autosoks ser nemme ud at få på....man kunne måsek have begge dele.

Nu har jeg ikke planer om at skulle til udlandet i vinter, men den anden dag kørte jeg fast på en privat vej, hvor der ikke var ryddet sne - godt dne store søn på 17 var med. Men kæder eller autosoks kunne jeg jo tage på næste gang inden jeg kører ned af samme vej til farmor

Hilsen Torben
er der en der har et link til de der "autosoks".. for de kan ikke googles??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

http://www.biludstyr-shop.dk/default.aspx?load=main&Data=ProductListPaging&paging=1&curpage=1&key=weissock

Hilsen Torben
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis