Hængelås

Jeg har smidt nøglen væk til en hængelås. Sådan en ganske almindelig en. Tror bøjlen er 8 mm. Har søgt lidt på nettet og fundet hvordan man skulle kunne dirke den op - men det vil ikke lykkes. Hvad er så bedst nu - vinkelsliber eller leje en boltsaks som er 110 cm lang??
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Besynderligt spørgsmål.
Kan det ikke være temmeligt ligemeget hvilket værktøj du bruger?
Ved ikke hvor besynderligt det er - for jeg spørger hvilket redskab der er bedst

- kan boltsaksen klare det?

- Kan vinkelsliberen klare det?

Tænker mest på om sådan noget lort er hærdet og det ene så er bedre end det andet......
Begge kan klare det, men boltsaksen er da klart det nemmeste.
Hvis det er en helt alm billig hængelås kan du fint tage den med selv en mindre boltsaks - og ellers er vinkelsliberen også fin..

Hvis der en af de dyre ruko hængelåse eller noget andet godt grej.. så er vinkelsliberen det bedste bud
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
prøv og bank den op med en mejsel og en hammer. Du skal slå låsekassen nedad, så bøjlen springer ud af den tap der låser den.

http://www.lyrk.dk
Annonce
hehe, en stor hammer og så er den færdig.. Gi den gas.

 The day you quit is the day you lose.
En hammer og mejsel har virket alle gangene for mig. Hvis du klipper den med en boltsaks, skal du klippe i låsehuset.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Har kun prøvet med en vinkel sliber. det tager så under 20 sekunder og man slår ikke noget skævt eller istykker.

Jacob
Hehe.. Det er jo det Jacob Jeg har nogle gange brugt to feltspader til at banke hængelåse op med. Det kan gøres med et velanrettet slag.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis