Gulvarme i de nye spånplader.. Erfaringer?

Hej..

Jeg står og skal til på et tidspunkt at overveje om jeg skal lægge gulvarme i vores stueetage, men jeg ved ikke hvordan dette skal gøres.?

Vi har kælder, stue og 1. sal, så planen er der kun skal være gulvarme i stue etagen, hvor dette var planen skulle ske med de nye spånplaner med riller i til slangerne..

Er der nogle som har erfaringer med dette og evt. kan give nogle ca. priser?

Der er snakke om ca. 60kvm stueplan..

På forhånd tak.

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

51 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi blev frarådet det af 2 vvs'ere og byggesagkyndig/ingeniør. Vi skal selv lægge gulvvarme på stueplan hvor der er kælder under, og blev anbefalet at støbe hvis etageadskillelsen kunne bære det.

Grunden til at vi blev frarådet det, er at der angiveligt skulle være problemer med lyde med den løsning. Det er noget med at det kan komme til at knirke når rørene udvider sig og når temperaturen justeres kan der forekomme bankelyde som ikke høres når det er støbt.

Vi har så valgt at støbe med 20 mm Isolering nederst (polystyren), 20 mm pex, 0,8 mm armeringsnet, 6 cm beton så vi får 4 cm beton over slangerne. Anbefalingerne går på 3,5-6,5 cm. beton over slangerne for den bedste varmefordeling.


Mht. priser kan du finde det på div. vvs-hjemmesider, fx. lavpris-vss, billigvvs mv. Der skal bruges sporplader, vendeplader, varmefordelingsplader, spånplader eller gipsplader.

Og så findes der jo flere systemer. Der findes også systemer hvor rillerne er i polystyren plader, og spånplader med polystyren på undersiden og meget andet. Det kan være g odt nok at isolere så varmen holdes oppe.

Hej VH..

Mange tak for svaret! - Det vil blive taget op til overvejelse igen..

Hvad gjorde i så med gulvet, hævede i det bare eller hvad gjorde i for at få plads til alt det iso, beton, osv.?


Hvor kostede det at få støbt gulvvarme så?

Samt hvor forhørte i jer om jeres gulv kunne holde det? ved en ingeniør eller?

På forhånd tak.

Be Smart - Not Stupid..

Man skal bare bruge pex med iltspærren indvendig istedet for udvendig - kan varmt anbefale "let gulvvarme" istedet for indstøbt i beton som tager en krig om at justere. Emnet er iøvrigt jævnligt jævnligt oppe at vende så brug søgefunktionen øverst til højre,

Afhængig af konstruktion af din etageadskillelse bør du overveje om det skal isoleres lidt væk fra dette for at undgå at varmen vandrer direkte ud i det fri ;-)

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Helt enig med BOFH, let gulvvarme på bjælkelag er væsentligt bede end en støbt løsning.

Vi har haft det oppe rigtigt mange gange, så prøv at bruge søgefunktionen, så finder du sikkert flere tråde omkring det.
Koludabyg, jamen får man så netop ikke det problem med knirkende lyde og bang osv. som VH omtaler?

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Igen - det er ikke et problem hvis du køber en pex hvor iltspærren sidder indvendig istedet for udvendig!

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH okay, jamen så må jeg rundt og undersøge priserne osv.

Er det noget du selv har prøvet at lave en gang?

mvh

Be Smart - Not Stupid..

jeg har snakket med flexteamgulvvarme flere gange og når vi engang når der til at lave stuen i stand, så bliver det nok også dem som kommer til at levere de fleste stumper...shunten+styring køber jeg et andet sted...men gulvspundplader osv bliver nok fra dem...du kan læser mere om dem på http://www.flexteamgulvvarme.dk/index.php?gulvvarme mener at kunne huske noget med 650,- ink moms pr m2 med gulvspunplader, varmefordelingsplader, pap og et parkettguvl i hvidpig. ask fra timberman og 20mm pex rør...shunt og styring er ikke med i prisen...men en wavin til 3 kredse med telestater kan du få til 6100,- http://www.lavprisvvs.dk/shop/wavin-traadloes-gulvvarme-239874p.html og den er væsentligt pænere end den de tilbyder....
Der er yderligere 41 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis