Gulvarme i de nye spånplader.. Erfaringer?

Hej..

Jeg står og skal til på et tidspunkt at overveje om jeg skal lægge gulvarme i vores stueetage, men jeg ved ikke hvordan dette skal gøres.?

Vi har kælder, stue og 1. sal, så planen er der kun skal være gulvarme i stue etagen, hvor dette var planen skulle ske med de nye spånplaner med riller i til slangerne..

Er der nogle som har erfaringer med dette og evt. kan give nogle ca. priser?

Der er snakke om ca. 60kvm stueplan..

På forhånd tak.

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Hej.. Jeg står og skal til på et tidspunkt at... Vis hele indlægget
51 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Profi så de 650kr du snakker om er faktisk et komplet færdigt gulv lige fra gulvspun til selve gulvet?

Jeg kigger nærmere på de link du har givet.. takker..

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Lyst....ja det er det....det var en cirka pris(overslag) jeg fik i telefonen...det skulle være komplet med tegninger, nummerede plader osv... det eneste er som sagt shunten/styring som skal købes ved siden af...

Min egen vvsér har set papirer på den shunt/styring og sagde god for den til mig..han sagde at det var udstyr de selv brugte og det var god kvalitet...
Okay,.. så ved 60kvm ville det blive en ca. pris på 40.000kr... Det er nu også en del bare for at få gulvvarme, men alligevel ca. 5 radiatorer koster alligevel også i omegenen af 10.000 kr med det hele.. Så det er vel bare om man vil ofre det mere for at "fremtids" sikre sin bolig..

Be Smart - Not Stupid..

Hvor man så i de 40.000kr også har gulvprisen med i det er jo nok alligevel omkring 15-20.000kr af de 40.000kr..

Be Smart - Not Stupid..

Lyst.....ja noget af udgiften har man jo afligevel....for mit vedkommende, skal jeg betale for gulvspunplader og parkettgulvet afligevel, så mer udgiften er ikke så stor og så slipper man for de radiatorer rundt om i stuen...Min vvsér snakkede også noget om at ved gulvvarme var det normalt at man kunne spare lidt på varmen..forstået på den måde, at det man ikke behøver at have så meget varme på da varmen er nede ved føderne :-)
Annonce
Profi ja netop.. Men det er alligevel en mer udgift i renoverings budgettet, men det er jo endnu dyrere at skulle lave det om 2-5år og så alligevel betale den sammepris men bare har udsat udgiften.. ,

takker for dit svar, tror det ender med gulvvarme i spunplader istedet for støbt gulv.

Be Smart - Not Stupid..

Har du nogle ideer om hvad man kan gøre hvis der er ca. 80m imellem bjælkelaget? Skal der så lægges plader ud inden man går igang med dette, eller hvordan kan man understøtte det bedre?

Skal der sættes en bjælkesko på muren og så en evt. regel imellem hver bjælke?

Mvh

Be Smart - Not Stupid..

Lyst...hmmm jeg har selv mere end de 60cm mellem bjælkerne og jeg har sat nogle bjælker (kan ikke lige huske størrelsen) på tværs ned mellem de gamle bjælker, på den måde at de nye sidder med 60cm i mellem sig.....Mine gamle bjælker var så heller ikke i water, så jeg kunne rette det op på den måde..om det er den helt rigtige måde ved jeg ikke, men min nabo som er bygge sagkyndig sagde god for det da jeg lavede det på den måde i soveværelset dog uden gulvvarme :-( men måske en med tømmer forstand herinde fra, kan svare på om det er den rette måde at gøre det på....
Er selv tømrer, dog nyudlært.. :p

Men jeg mener bare at der må jo være en grund til der
Max må være de 60 ved gulvvarmen om det er pga. Flangerne bliver presset eller ligende..

Be Smart - Not Stupid..

mener nu at vide at de der 60cm gælder ved alle gulvspunplader uanset om der er gulvvarme i eller ej...så det er nok mere måden til at hekse det sammen når der er længere end de 60cm vi skal finde ud af...men jeg ender nok med at gøre det som jeg beskrev tidligere med at sætte bjælkestykker på tværs nede mellem de gamle bjælker og så holde de nye på de omtalte 60cm :-)
Der er yderligere 31 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis