Toppakning polo 1,0 1990

Hej alle.

Jeg har lige taget toppen af poloen. Den brugte vand og der var vand i olien. Det var ikke så pænt det der kom til syne. Toppen er noget tæret omkring vandgennemgangene og jeg er ikke sikker på at det bliver tæt kun med toppakningen. Er der nogen der har erfaring med at bruge lidt flydende pakning sammen med? I min Hayens står der at det ikke nødvendigvis foreskrives at man skifter topboltene, kun hvis de viser tegn på at ha taget skade. Kan man genbruge boltene, så koster det jo ikke en formue at forsøge at redde motoren med lidt flydende pakning. Ellers koster boltene 20kr stk. På Thansen står at boltene er 96mm lange mine er 97mm så spørgsmålet er om de kan strækkes mere.
Håber på der måske er en der kender lidt til de ældre polo.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Få plan slebet dit toppstyk og tryk prøvet så ved du at det kan holde i mange år.
Der burde være mange km i den motor. Jeg har en 1.8 motor i min passat og den har gået 230k. og går uden problemer efter jeg fik lavet toppen for 2 år siden.
Der er vel også lidt forskel på om det er en 1.0 eller en 1.8 der har gået 200K km.

Men når nu du har pillet det fra hinanden er det da meget lettere med den omtalte planslibning efter konsultation med en fagmand om det vil redde din top. Det kan din cylinderservice vel fortælle uden beregning.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Kig i en reparationshåndbog.
Der står oftel max- målet for strækbolte.
Nogen vil påstå, at du ikke må genanvende strækbolte.
Det er ammestuesnak  / sælgersnak.
De er beregnet til at strække sig, når de er monteret.
Bare man følger monteringsforskrifterne, renset og smurt gevind, tilspændingsmoment / vinkel, er det ok så længe de ikke er over max-målet.
på den anden side kan det vel næppe betale sig at spare 8 bolte?

 

Hej tak skal I ha.

Jeg har været på nettet og set at det måske ikke er så dyrt at få slebet en top. tændrøret i cyl 1 var gået i stykker i innerelektroden og et stykke porcelæn har lavet nogle hakker i både top og stempel. derfor er jeg ikke meget for at ofre ret meget på den. Derfor spurgte jeg til mulige fusker løsninger. Det er en bil der kun bruges rundt i sognet ca 5k om året.
 Vile i min Hayens står der bare at wv ikke specifikt foreskriver nye bolte, men at man enten skifter alle eller ingen.Hvor kan man finde de mål tror du? Som jeg hvist har skrevet så er de strukket 1mm. Er der ikke en mekaniker der har prøvet at gøre tingene lidt uden for nummer "bare lige for at få det til at køre i nogen tid" Jeg tror jeg vil køre hen til en mekaniker for at høre hans mening om toppen kan slibes.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej alle.

Tak for svarene. Så fik jeg alligevel slebet det topstykke, da der var en der sagde at en anden motor ligeså gammel sikkert ville ha det samme problem. Han mente de var kendte for at blive utætte. Der blev slebet så meget af at det lige rørte ventilhovederne, så for en sikkerheds skyld prøvemonterede jeg det lige med knast og tandrem i, med den gamle toppakning som afstand. det gik. Nu har jeg kørt i den i godt en uge og det funker fint. Købte selvfølgelig nye bolte når jeg nu var begyndt at bruge penge på det. Det er godt nok koldt at lave bil i -4 til-5 graders frost.

Mange hilsner Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
STÆRKT!

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis