Udskifte sikringsgruppen fra 10A til 13A

Er det nemt at udskifte 10A automatsikring til 13A? (Købes på Harald Nyborg?)


 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er let, men du må absolut ikke selv gøre det.

De sikringer du har nu er tilsyneladende Servodan Tytan, der kan du umiddelbart skifte fra 10 til 14 A.
Hej..
Hvorfor må han ikke gøre det selv ?????
Mvh jan
hov.. sorry.. så ikke der stod automatsikr.
Mvh jan J
I gruppeafsætningen er det fatalt at lave en fejl. Der sidder store sikringer foran, der ikke lige brænder over og kortslutningsniveauet er det højeste i huset - derfor !

Der ret store krav til hovedtavler/gruppetavler - og hold jer så lige fra de onkel Harald ting, please - brug mærkevarer fra Siemens,Merlin Gerin, ABB o. a. som har styr på tingene og kan dokumentere det.

Yderligere kan findes i EN 60439-1 til 3

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Skrevet af akselj på 28 nov 2010 15:35
Det er let, men du må absolut ikke selv gøre det.

De sikringer du har nu er tilsyneladende Servodan Tytan, der kan du umiddelbart skifte fra 10 til 13 A.


Det er nu LK og slet ikke automat dem der sidder der..  - Men ja, det er da bare at sætte en 13A sikring i de nuværende skuffer..


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Skrevet af kamb på 28 nov 2010 18:30

Det er nu LK og slet ikke automat dem der sidder der..  - Men ja, det er da bare at sætte en 13A sikring i de nuværende skuffer..


OK. Men hvorfor installere LK, og ikke automat?

 

Skrevet af kamb på 28 nov 2010 18:30

Det er nu LK og slet ikke automat dem der sidder der..  - Men ja, det er da bare at sætte en 13A sikring i de nuværende skuffer..


Så, jeg skal blot ud og købe en 13A sikring og smide den ind i skuffen? Hvad hedder denne type sikring?

 

Skrevet af sipher på 28 nov 2010 19:01

Så, jeg skal blot ud og købe en 13A sikring og smide den ind i skuffen? Hvad hedder denne type sikring?

Ja, det er langt det fornuftigste - det er en neozed 13 A.

Grunden til at jeg skriver det fornuftigste er at der kan være en grund til at der er anvendt smeltesikringer og ikke automatsikringer.

Hvis kortslutningsniveauet i din bolig er højere end 6 kA kan en alm. standard automat ikke benyttes. Det kan sagtens være tilfældet hvis transformerstationen ligger lige op ad.

En smeltesikring derimod har en højere kortslutningsværdi og virker strømbegrænsende i tilfælde af kortslutning - det gør en automat ikke - den ser kortslutningen og afbryder efter typisk 0,2 sec. ligegyldigt hvor stor kortslutningsstrømmen er - og er automaten ikke dimensioneret rigtigt brænder den af !

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Den ser noget hjemmelavet ud den tavle der, og hvorfor er der blød "lampeledning" i toppen af dine grupper....

Eller er det bare billedet der snyder ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis