montering af Blanco vask

Hej alle,
Jeg er igang med at sætte nyt køkken op.
Jeg har efterhånden lidt travlt, da der kommer tilslutning af gassen om nogle få dage.
Men nu er jeg nået til vasken, som er en Blanco Zerox 500IF Sonder. Denne er forskellig fra den almindelige Zerox 500IF, ved at den er en smule indre: 2cm kortere og 1cm smallere, d.v.s. 2 cm mindre på den lange led, og 1 cm mindre på den korte led.
Jeg har desværre ingen manual til den, for der var kun beslag med i kassen. På undersiden er der nogle små påsvejsede beslag, som igen skal holde nogle spændeclips op mod undersiden af bordpladen. Ret normalt. Men fra clipsen og ud mod kanten, er der kun ca. 7-10 mm, og er dette nok til at hænge den i (ilægning)??
Den udskæring Blanco viser på deres hjemmeside er kun til Zerox 500IF, som er større.
Jeg ville ærgre mig gul og grøn, hvis jeg skar forkert, da min bordplade har været ret dyr (40mm zebrano).
Da vasken skal ligge plant på bordet, og materialet kun er 1 mm tykt, skal man så lægge en pølse af unigum under kanten, eller er et tyndt lag silicone bedre?

M.v.h.
Redfox.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan lige tilføje, at den model som Blanco ciser på deres hjemmeside, i f.h.t. deres udskæringsmål, giver 1cm at hvile på hele vejen rundt, men jeg kan jo i sagens natur ikke vide, om det er den samme, og om min rent faktisk har "mikrokant"...
(Det sagde importøren, hvor jeg købte den i foråret, til senere brug, men det er jo ikke sikkert, at han har ret).

M.v.h.
Redfox.
Tusinde tak koludabyg,
D.v.s. at jeg blot skal skære bordpladen 1 cm mindre end vaskens ydermål?
Jeg nævnte det med unigum'et, da jeg ikke vil have, at vasken rager op i luften.

M.v.h.
Redfox.
Ja, det er korrekt.
Tusinde tak for hjælpen. Vasken er nu monteret.

M.v.h.
Redfox.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis