Afmontering af krumtapshjul på vento 94`

Jeg står og skal have krumtapshjulet af min vento ved skift af vandpumpe / termostat / t-rem, men er den store i midten eller de 4 ombrago skruer der skal af
og er der nogen måde at `låse`hjulet på så man kan få det af ..mvh
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Normalt er det den store i midten. De små løsner kun selve remskiven og ikke navet.
Hvis du kan komme på med en luftslagnøgle/møtrikspænder er den genial til formålet.
Ellers er der den grove metode, med at sætte en top og forlænger på, og så lade startmotoren klare slaget. Undersøg først meget, meget grundigt, hvilken vej motoren går, så ikke du smadrer noget.
Tag tændkablet fra spolen af, så motoren ikke kan starte.
Men er du ikke vant til den slags cowboymetoder, er det nok bedst at få en erfaren til at deltage.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ok jeg fik den store af, jeg har skifet t- remmen, kromtappen står på mærket,
knasten står på` OT`i toppen men er i lidt usikker på rem hjulet til tænningen den står på cyl 1
og `OT`i toppen men hvad er det lige med den kørner prik den pejer skråt ned af ,
skal den det eller står det forkert ,er der lige nogen der ved det mvh
Hvordan stod mærkerne, da du pillede remme af? og hvor stod rotoren i strømfordeleren? og er det det samme nu??
Du må endelig ikke begynde at dreje knastakslerne i forhold til noget andet. Så bukker ventilerne med stor sansynlighed.

Med venlig hilsen
ktm

 

de stod på mærkerne , og det gør de også nu bortset fra det nedereste remhjul (kromtapshjulet),, det står på mærket på gearkassen men jeg syntes remhjulet står mere til højere på mærket på plastikskærmen end da jeg skilte det ad,,
og lyder mærkeligt da det remhjul kun kan side på en måde,,, har slef drejet den rundt flere gange uden problemer
,startet den uden at give gas og den gik i gang, den lyder fint i motor men går hårdt i udstødningen og med 500 rpm
og vil IKKE tage gas,, kan ikke lige se hvad der er galt ?? alt står på mærkerne,,, er der noget der kan stå en halv omgang forkert ??
HMMM ok jeg kunne jo også bare lige stille tæningen ,,, så kørte den fint,,
mmenn det var ikke vandpumpen det var galt med som jeg havde håbet på
der er toppakningen for den koger vandet af og der er ikke varme i kabienen,
så men kan roligt sige den er død for jeg gider ikke kaste flere penge i den.

R.I.P
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis